دانشگاه ها باز شد + جزئیات

به گزارش رکنا، دکتر هاشم داداش پور، در آیین معارفه مدیران جدید سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه برخی از تغییرات صورت گرفته به درخواست مدیران سابق و برخی هم به دلیل ضرورت تغییرات و دمیدن روح تازه به مجموعه، تغییر پیدا کرده اند، گفت: همه بخش‌ها فعالیت‌های خود را برای از سرگیری فعالیت حضوری دانشگاه‌ها آماده کنند.

وی درباره آخرین وضعیت بازگشایی دانشگاه ها تاکید کرد: حضور تدریجی دانشجویان در دانشگاه ها آغاز شده است و برای احیای فعالیت‌های ورزشی لازم نیست تا شروع ترم تحصیلی بعدی صبر کنیم.

داداش پور خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و سمینارهای مرتبط با حوزه سلامت را از نقاط قوت وی در دوران کرونا می‌توان قلمداد کرد. انتظار می‌رود دکتر نعیمی که از متخصصان حوزه مشاوره است، بتواند در دوران فعالیت حضوری دانشگاه‌ها خدمات مهمی را در حوزه بهداشت و مشاوره به دانشجویان راهبری کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه معاونت بورس و دانشجویان خارجی در چندین سال اخیر مدیر نداشته است، گفت: دکتر سلمان پور با برخی تغییرات صورت گرفته در ماموریت‌ها، مسئولیت تصدی این معاونت را برعهده دارد و با توانمدی‌هایی که از ایشان سراغ داریم، اتفاق‌های خوبی در این حوزه شاهد خواهیم بود.

دکتر داداش پور با اشاره به اهمیت حوزه امور دانشجویان غیر ایرانی برای دیپلماسی کشور گفت: سعی شد برای راهبری این حوزه مدیری انتخاب شود که با آموزش عالی در بخش بین‌الملل آشنا باشد و بتواند خدمات جدیدی را برای دانشجویان شاغل به تحصیل در ایران فراهم کند و پس از بررسی‌ها، دکتر رازقی برای قبول مسئولیت این بخش انتخاب شد.

وی از رشد جذب دانشجویان غیر ایرانی در سال‌های اخیر به عنوان بخشی از بین‌المللی‌سازی آموزش عالی خبر داد و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در دانشگاه فردوسی مشهد بیش از چهار هزار و در دانشگاه قم بیش از دو هزار دانشجوی غیر ایرانی مشغول تحصیل هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان بر ادامه روند پذیرش دانشجویان غیر ایرانی تاکید کرد و خواهان همکاری اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان برای تحقق این هدف شد.

کدخبر: 735656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟