تامین 4400 میلیارد تومان برای پرداخت فوق العاده حقوق فرهنگیان / بازگشایی حضوری مدارس در 117 کشور دنیا

به گزارش رکنا، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از نمایندگان معلمان، مدیران مدارس و بازنشستگان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان به همت مجلس شورای اسلامی، با پشتیبانی دولت  سیزدهم و با وجود محدودیت ها در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است.

وی افزود: اجرای این طرح موجب می شود که صلاحیت معلمان کشور ارتقا یافته و بخشی از مسائل و مشکلات معیشتی آنان نیز برطرف  شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بزرگترین پروژه فناوری اطلاعات شامل یکپارچه سازی سامانه طی ۲ ماه اخیر در این وزارتخانه  انجام شد.

کاظمی عنوان کرد: پس از این اقدام مهم فضایی شفاف تر برای مدیریت بر وزارت پهن پیکر آموزش و پرورش ایجاد شد که دستاورد ارزنده ای محسوب می شود.

وی ابراز داشت: سه اقدام مهم انجام شده در وزارت آموزش و پرورش از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون شامل بازگشایی آرام و تدریجی مدارس، تأمین اعتبار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت فوق العاده فرهنگیان کشور و یکپارچه سازی سامانه است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید به معلمان که رکن اساسی تعلیم و تربیت در کشور هستند توجه بیشتر و جدی تری شود.

کاظمی اظهار داشت: استمرار نظام آموزشی و تعلیم و تربیت در کشور از طریق فضای مجازی به دلیل شرایط کرونایی کار سنگین و پیچیده ای بود.

وی با اشاره به اینکه معلمان فوت شده در کشور بر اثر بیماری کرونا مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت هستند، افزود: تمامی نکات مطرح شده  از سوی فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با جدیت پیگیری می شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مسئولان این وزارتخانه برای خدمت رسانی هر چه بهتر و بیشتر به معلمان کشور و کاهش  مسائل، مشکلات و دغدغه های آنان از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نمی کنند.

باید معلمان بالاترین جایگاه را در نظام آموزشی داشته باشند

کاظمی عنوان کرد: باید توجه ویژه ای به آموزش و پرورش شده و معلمان نیز بالاترین جایگاه را در نظام آموزشی و تعلیم و تربیت داشته  باشند.

وی ابراز داشت: دولت سیزدهم اهمیت خاصی برای آموزش و پرورش قائل بوده و تمامی دغدغه های معلمان و مسائل، مشکلات نظام  آموزشی و تعلیم و تربیت کشور نیز به رییس جمهوری اعلام شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک گره های بزرگی در حوزه آموزش و پرورش به همت دولت سیزدهم باز شود.

والدین خواهان بازگشایی حضوری مدارس هستند

کاظمی اظهار داشت: حدود ۴۵ درصد مدارس مناطق روستایی و محروم دارای جمعیت دانش آموزی زیر ۱۵ نفر کشور در سال تحصیلی  جدید به دلیل نداشتن زیرساخت های اینترنتی به طور حضوری برگزار شد.

وی با اشاره به تقاضای اجتماعی ۸۰ درصدی برای بازگشایی مدارس، افزود: مردم کشور خواهان بازگشایی مدارس به طور حضوری هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: خسارت های وارده بر اثر بیماری کرونا به نظام آموزشی و تعلیم و تربیت کشور تا ۵۰ سال آینده قابل جبران و برآورد نیست.

کاظمی عنوان کرد: ۱۱۷ کشور جهان مدارس خود را به طور کامل بازگشایی کردند و ایران نیز جزو ۲۳ کشوری است که هنوز به طور مجازی  اقدام به ارائه آموزش به دانش آموزان می کند.

وی ابراز داشت: حوزه آموزش و پرورش کشور نیاز به تحول اساسی و بنیادین در محتوا دارد و با ساختار کنونی نظام آموزشی و تعلیم و تربیت نمی توان به سرمنزل مقصود رسید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید نیروهای انسانی آموزش دیده و باکیفیت تر وارد بدنه آموزش و پرورش کشور شود.

اختصاص ۴۰میلیاردریال تسهیلات قرضه الحسنه به معلمان دنا

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه به معلمان شهرستان دنا که در زلزله بهمن ماه سال گذشته منازل مسکونی آنها  دچار آسیب شده بود یکی از مصوبات این نشست بود.

دیگر مصوبه این نشست اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای خرید تبلت و توزیع بین دانش آموزان نیازمند کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرستان زلزله زده دنا بوده است.

در این نشست پنج میلیارد ریال نیز برای ساخت دارالقرآن الکریم در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا اختصاص یافت.

گفتنی است، شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت دارای ۲ بخش مرکزی و پاتاوه است.

شهر سی سخت در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

کدخبر: 732089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟