بازگشایی مدارس به صورت تدریجی خواهد بود / خانواده ها نگران نباشند

بازگشایی مدارس / بازگشایی مدارس به صورت تدریجی خواهد بود. سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس به صورت تدریجی تاکید کرده است. علیرضا کاظمی از اولیای دانش آموزان خواسته است که هیچ گونه نگرانی درباره بازگشایی مدارس نداشته باشند. شرط رئیس جمهور برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری، واکسیناسیون کامل معلمان و دانش آموزان است.

به گزارش رکنا، علیرضا کاظمی صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه 6 کلاسه چاپ و نشر در روستای چارقلی شهرستان گمیشان استان گلستان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا سال تحصیلی جدید را باشکوه و با تقدم سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان آغاز کنیم، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش آماده بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در فضای شاد آموزشی است، هرچند زمان حضور دانش آموزان در مدارس تدریجی و آرام آرام خواهد بود.

وی بر توسعه عدالت آموزشی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: تمام سعی همکاران ما در این وزارتخانه تحقق این هدف مهم و اساسی بوده و برنامه‌ریزی‌ خوبی هم برای رسیدن به آن انجام شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم چنین افزود: توجه به نقاط محروم و دور افتاده در امر آموزش یک موضوع ضروری است که لازمه آن تحقق عدالت در آموزش است. ما باید بتوانیم دغدغه‌های معلمان و دانش آموزان را در مناطق محروم در زمینه آموزش و تحصیل برطرف کنیم.

وی ادامه داد: باید مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و مدارس به نحوی برنامه ریزی کنند که هیچ دانش آموزی از برنامه‌های آموزشی عقب نماند. ضمن اینکه باید برنامه ریزی‌ها براساس شرایط جغرافیایی و اجتماعی هر منطقه صورت بگیرد تا شاهد حضور بانشاط و شاد دانش آموزان و معلمان در مدارس باشیم.

کاظمی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس باید دغدغه والدین و خانواده‌ها را به حداقل برسانیم، گفت: عدم حضور فیزیکی معلمان و دانش آموزان در مدارس سبب آسیب آموزشی شده که نتیجه آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

وی تأکید کرد: حضور در مدارس به صورت تدریجی است و هدف ما در کنار کاهش دغدغه‌های خانواده‌ها و همکاران، جلوگیری از به خطر افتادن دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی است.

منبع: تسنیم

کدخبر: 718938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟