زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد

تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور 1400 اعلام شد.

به گفته ابراهیم خدایی، نتایج اولیه کنکور 1400 در هفته اول مرداد ماه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

به گزارش رکنا، دکتر ابراهیم خدایی در جمع خبرنگاران و در حاشیه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰، اظهار کرد: تعداد کل ثبت نام کنندگان در کنکور سراسری امسال یک میلیون ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر است که از این تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ نفر زن (۵۹.۵۵ درصد) و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ نفر (۴۰.۴۵ درصد) مرد هستند.

او ادامه داد: در مجموع تاکنون یک میلیون ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ داوطلب کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: تعداد کارت صادر شده برای گروه آزمایشی ریاضی ۱۴۲ هزار و ۶۲ مورد بوده که از این تعداد ۵۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۹۱ هزار و ۵۰۵ نفر مرد بوده اند که آزمون آن‌ها صبح فردا (پنج شنبه ۱۰ تیر) برگزار میشود.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: برای گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت ورود به جلسه صادر شده است که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۹۵ نفر زن و ۱۵۱ هزار و ۱۷ نفر مرد بوده اند و این آزمون هم فردا برگزار میشود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در گروه هنر تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت صادر شده است که ۸۷ هزار و ۳۲۶ نفر زن و ۳۷ هزار و ۷۹۵ نفر مرد هستند. این آزمون هم اکنون در حال برگزاری است.

خدایی بیان کرد: تعداد کارت صادر شده برای گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر شامل ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر مرد هستند و این آزمون صبح روز جمعه ۱۱ تیر برگزار میشود.

خدایی افزود: تعداد کارت صادر شده برای گروه زبان‌های خارجی ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ نفر شامل ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ نفر زن و ۶۲ هزار و ۱۷۷ نفر مرد هستند و این آزمون صبح روز شنبه ۱۲ تیر برگزار میشود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: برای برگزاری کنکور سراسر سال جاری تعداد ۴۱۴ شهرستان و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی در سراسر کشور وجود دارد و این آزمون در ۱۱ کشور خارجی برگزار میشود.

نتایج اولیه کنکور دهه اول مرداد اعلام میشود

دکتر خدایی اظهار کرد: مجموع ظرفیت کل آموزش عالی با احتساب سوابق تحصیلی و دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۹ یک میلیون ۹۰ هزار نفر بود که برای سال ۱۴۰۰ هنوز نهایی نشده است، ولی پیش بینی میشود تغییرات زیادی نداشته باشیم.

خدایی ادامه داد: نتایج اولیه کنکور به صورت کارنامه دهه اول مرداد ماه در سایت سازمان سنجش اعلام میشود و انتخاب رشته افراد مجاز نیمه اول مرداد آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: فهرست پذیرفته شدگان نهایی هفته آخر شهریور اعلام میشود و کارنامه نهایی انتخاب رشته کنندگان هفته آخر شهریور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار میگیرد.

ظرفیت پذیرش آموزش عالی در سالجاری مشابه سال گذشته است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور سراسری ۱۴۰۰ در زمان مقرر در کل کشور آغاز شد و در قواعد و ضوابط، سیستم پذیرش و مواد امتحانی هیچ تغییری نداریم و مشابه سال گذشته است.

ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از روند برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کنکور سراسری ۱۴۰۰ نسبت به کنکور سال گذشته حدود ۳۵ هزار نفر کاهش داوطلب داشتیم گفت: ظرفیت پذیرش آموزش عالی در سال جاری مشابه سال گذشته خواهد بود، ظرفیت پذیرش همه دانشگاه‌های دولتی و آزاد در همه کد رشته‌های با آزمون و با سوابق تحصیلی یک میلیون و ۹۰ هزار نفر است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نتایج اولیه آزمون نیمه اول مرداد منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند انتخاب رشته کنند و زمان اعلام نتایج نهایی کنکور نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.

خدایی با اشاره به کمک گرفتن سازمان سنجش از ظرفیت همه دستگاه‌های لشکری و کشوری در برگزاری کنکور سراسری افزود: امسال تعداد شهر‌ها و حوزه‌های برگزاری محل آزمون را افزایش دادیم.

معاون وزیر علوم افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی با دقت و تجربه بیشتر رعایت شد. قبل از آزمون کد ملی داوطلبان را به وزارت بهداشت می‌دهیم و ۱۴ روز بعد از برگزاری کنکور، وزارت بهداشت غربالگری می‌کند تا میزان سلامت برگزاری کنکور سنجیده شود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌هایی که داشتیم، در برگزاری آزمون‌ها تعداد داوطلبانی که مبتلا به کرونا شدند، خیلی کمتر از آمار جامعه است، سال گذشته از کل یک میلیون و ۳۹۳ هزار داوطلب، ۵۰ نفر مشکوک به کرونا بودند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص سودجویان خرید و فروش سوالات کنکوری که در هفته جاری دستگیر شدند نیز گفت: شگرد اکثریت این افراد کلاهبرداری است و ادعای دسترسی به سوالات دارند و به داوطلبان می‌گویند ۵۰ درصد مبلغ قبل از ارایه سوالات و برگزاری کنکور و ۵۰ درصد باقیمانده را بعد از کنکور بپردازند که بعد از دریافت مبالغ اولیه دیگر پاسخگوی داوطلبان نیستند.

خدایی با اشاره به شناسایی عوامل و برخورد با آن‌ها گفت: از مجموعه همکاران قوه قضاییه، پلیس فتا، پلیس امنیت، وزارت اطلاعات، دادستانی و نیروی انتظامی تشکر می‌کنم. برای پیشگیری از مباحث حفاظت آزمون کمیته‌ای تشکیل شد که در آن مجموعه مدیریت دادستانی حضور داشتند.

وی تاکید کرد: به داوطلبان اطمینان می‌دهم سوالات کنکور به دلیل ساز و کار‌های امنیتی تحت هیچ عنوان امکان انتشار ندارد؛ احتیاجی نیست کلاهبرداران سوال را به متقاضیان خود بدهند چرا که حتی به جلد دفترچه سوالات هم دسترسی ندارند.

به گفته رییس سازمان سنجش، برخی تخلفات موردی در حوزه‌ها رخ می‌دهد و سازمان سنجش با توجه به ضوابط، بدون اغماض در زمینه استفاده از تلفن همراه و لوازم الکترونیکی با متخلفان برخورد و آن‌ها را از جلسه آزمون اخراج می‌کند. حتی اگر داوطلب شاگرد اول باشد، از کنکور محروم می‌شود.

خدایی خطاب به خانواده‌های داوطلبان تاکید کرد که در هیچ کدام از کانال‌ها و شبکه‌هایی که شائبه کلاهبرداری دارند، عضو نشوند.

کدخبر: 701080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟