اجرای طرح نذر آب 4 در استان های محروم همزمان با محرم

طرح نذر آب برای آبرسانی به مناطق محروم اجرا می شود. اجرای طرح نذر آب از سه سال گذشته آغاز شد. هلال احمر مسئولیت اجرای طرح نذر آب را برعهده دارد. البته گروه های مردمی نیز در طرح نذر آب مشارکت می کنند. طرح نذر آب برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان شروع شد.

به گزارش رکنا و به نقل از مهر، محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از آغاز اجرای طرح «نذر آب ۴» همزمان با شروع ماه محرم خبر داد و گفت: امسال هم همچون ۴ سال گذشته طرح نذر آب در ۴ استان محروم کشور و ۳۳۳ روستا اجرا می‌شود.

وی با اشاره بر مهمترین رویکرد و هدف نذر آب امسال عنوان کرد: مهمترین مأموریت امسال نذر آب، آبرسانی پایدار از طریق اجرای عملیات‌هایی ازجمله لوله کشی، تصفیه آب، احیای قنات‌ها و غیره است.

نصیری تصریح کرد: نذر چهار امسال در چهار استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی که با تنش آبی و مشکلاتی از جمله محرومیت مواجه هستند اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: چهارمین دوره نذر آب علاوه بر آبرسانی خدماتی از جمله ارائه خدمات سلامت و کمک‌های معیشتی به مناطق روستایی را نیز در برنامه خود دارد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر درباره بازه زمانی اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح همزمان با آغاز ماه محرم شروع و تا نیمه‌های ماه شهریور نیز ادامه خواهد داشت.

نصیری با اشاره بر شروع ماه محرم و برگزاری مراسمات مذهبی در کشور نیز بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان داوطلبان در ماه عزاداری امام حسین (ع)، همکاری با هیئت‌های مذهبی سراسر کشور برای جمع آوری کمک‌های مردمی در راستای هزینه کرد در طرح نذر آب و کمک به هم وطنان است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟