تعاونی ها جلوه عدالت گستری نظام جمهوری اسلامی

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛صولت مرتضوی در نشست صمیمی با فعالین ، کارآفرینان و تشکل های کارگری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهارداشت: تعاون ی هاجلوه عدالت گستری نظام جمهوری اسلامی و چشمه جوشان اشتغال کشور هستند وحل و فصل تعاونی های مشکل دار، توسعه فرهنگ تعاون مورد توجه دولت است.
دولت با سیاست توجه به اقتصاد درون زا و برون نگر و توجه به دانش داخلی گام های بزرگی برداشته و توانسته از رکود دهه ۹۰ که رشد اقتصادی کشور را دچار چالش کرده بود عبور کند.
مرتضوی خاطر نشان کرد: طبق اظهار نظر صاحب نظران اقتصادی، دهه ۴۰۰دهه رشد اقتصادی دولت است و این امید بخش برای سرمایه گذاری است چرا که یکی از دغدغه های سرمایه گذاران عدم ثبات اقتصادی در کشور است که با رسیدن به ثبات شاهد افزایش سرمایه گذاران خواهیم بود.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مزیت های  که در آذربایجان غربی وجود دارد در کمتر جایی از کشور وجود دارد، اظهار کرد: برداشت سالانه بیش از ۵ونیم میلیون تن محصول کشاورزی یک مزیت برای استان است که اگر این برداشت ها دانش بنیان شود راندمان مصرف ۴۰درصد کاهش و تولید و درآمد نیز افزایش خواهد یافت.
در بخش دیگری از این نشست مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجانغربی گفت: در استان بیش از ۲هزار شرکت تعاون با عضویت ۱۲۷هزار نفر و اشتغالزایی بیش از ۳۴هزار نفر فعالیت دارند. تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰تاکنون ۱۷۳ تعاونی با عضویت ۴هزار و ۳۹۰نفر و اشتغالزایی ۳ هزار و ۷۷۳نفر تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تعاونی ها مربوط به تعاونی های مسکن است، خاطر نشان کرد: بیش از ۲۲شرکت تعاونی با ۸هزار عضو مربوط به تعاونی مسکن است که دارای مشکل بودند که با جلسات و پیگیری ها مشکلاتشان برطرف شد.
دهقان افزود: در سال گذشته ۲۰۷تعاونی و امسال ۴۱۱واحد تعاونی در جشنواره تعاونی های برتر  کشور شرکت داشتند که در سال جاری ۱۷تعاونی از استان برتر کشوری شدند.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟