پزشکان، داروخانه‌ها و وکلا مکلف هستند از دستگاه پز و پایانه فروشگاهی استفاده کنند

 به گزارش رکنا از آذربایجان غربی :جعفر پورمختار در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : آذربایجان غربی پیشگان درمبارزه با فرار مالیاتی است، به طوری که سال گذشته ۳۸ مورد مراجعه به واحدهای صنفی برای فرار مالیاتی و مطالبه مالیاتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: رسیدن به عدالت مالیاتی و مبارزه جدی با فرار مالیاتی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های نظام مالیاتی است

جعفرنژاد با عنوان این مطلب که فرار مالیاتی عموما به سه شکل انجام می گیرد ادامه داد:   عدم ثبت‌نام به عنوان مؤدی مالیاتی، کتمان درآمد و ثبت هزینه‌های غیرواقعی صورت از جمله مواردی است که میشود اشاره کرد، لذا عزم جدی و اراده قاطع دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

وی خاطرنشان ساخت: اداره ویژه مبارزه با فرارمالیاتی و پولشویی سال گذشته تشکیل شد و در راستای مبارزه با فرار مالیاتی فعالیت‌های خوبی صورت گرفت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی اظهارداشت: استان پیشگام در مبارزه با فرار مالیاتی است، به طوری که سال گذشته ۳۸ مورد مراجعه به واحدهای صنفی برای فرار مالیاتی و مطالبه مالیاتی انجام شده است.

وی، به بزرگ‌ترین پرونده‌های حوزه فرار مالیاتی استان اشاره و گفت: برای نخستین بار در کشور اداره کل امور مالیاتی استان با همکاری سربازان گمنام امام زمان و دستگاه قضایی استان تنها از یک نفر که در زمینه تولید رمز ارز فعالیت می‌کرد ۵۸۰۰ میلیارد ریال مالیات دریافت شد.

وی گفت :تنها در یک مورد نیز هفت هزار و 400 میلیارد ریال فرار مالیاتی کشف شده که بخشی از آن وصول شده است و برای بخشی دیگر ضمانت های لازم برای دریافت، اخذ شده است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی دربخش دییگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بخشی از جامعه پزشکی به‌دنبال استفاده از کارت به کارت یا پول نقد به‌جای کارتخوان هستندگفت :  طبق قانون، پزشکان ،داروخانه ها ووکلا مکلف هستنداز دستگاه پزوپایانه فروشگاهی استفاده کننددرغیراینصورت از مصادیق فرار مالیاتی است در این راستا برای تعدادی از آن‌ها اخطاریه ارسال شده و بخش دیگر از پزشکان از طریق حساب‌های مشکوک به تجاری و بازرسی میدانی شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: ما فقط مسوول وصول مالیات هستیم و نمی‌توانیم اجبار بیشتری داشته باشیم و می‌طلبد مسوولان متولی نظارت و دقت بیشتری داشته باشند.

وی، با اشاره به فعالیت برخی شرکت‌های صوری در استان به انجام معاملات در حوزه آهن قراضه برای شرکت‌های بزرگ فولادی اشاره کرد و گفت: با همکاری اطلاعات استان، افراد واقعی پشت پرده شرکت‌های صوری شناسایی شد و در این راستا نیز هفت هزار و  ۴٠٠ میلیارد ریال مالیات تعیین و در مرحله وصول قرار گرفت.

کریم معجنی /آذربایجان غربی 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟