اصلی ترین کار دستگاه قضاخدمت به مردم و حل مشکلات پیرامونی باشد

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در  نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته قوه قضائیه و شعار خدمت محوری اظهار داشت :  اصحاب رسانه نقش بی بدیلی در تبیین و روشنگری موضوعات دارند از این رو دستگاه قضایی با حمایت از اطلاع رسانی آزاد با رعایت نقد و بررسی منصفانه و عادلانه و دوری از فضای تخریب در کنار این عزیزان است. 

ناصر عتباتی با  بیان  اینکه دستگاه قضایی با محدودیت جدی منابع انسانی مواجه هست خاطر نشان ساخت : در حال حاضر ۵٣ پست  قضایی بلاتصدی است.

وی از اجرای موفق طرح کارشناسی املاک و اموال منقول توسط دادستانی خبر داد و گفت : در طول سال گذشته ۶١۶ هزار فقره پرونده توسط کمتر از ٣۵٠ قاضی رسیدگی شده که از این تعداد ١٣۶ هزار فقره جرم و اختلاف بوده است.

عتباتی با تاکید بر اینکه سال گذشته خوشبختانه یک درصد افزایش ورودی پرونده داشتیم و ١٨ درصد جرایم کاهش داشته ؛ بیان کرد : کار دستگاه قضایی کار جهادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار واشت:خوشبختانه با اقداماتی انجامی حدود ٣ میلیون و ٩٠٠ هزار برگ قضایی ٩۵ درصد ابلاغ ها بصورت الکترونیکی انجام گرفته است.

عتباتی با اشاره به خدمات الکترونیکی ادامه داد : برای تسهیل در خدمات و کاهش مراجعات سال گذشته ١١۴٧۴ دادرسی الکترونیک برگزار و بیش از ۵٠٠ مورد پابند الکترونیکی  صادر شده است.

عتباتی گفت : میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها به ٧١ روز کاهش یافته و امسال نیز به زیر ۶٠ روز پیش بینی شده و درصد نقض آرا از ٢٢ درصد به ١٩ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اذعان کرد : با همراهی خیرین و اولیای دم و تلاش مجموعه دستگاه قضایی ۵۴ فقره قتل عمد منجر به صلح و سازش شده است.

عتباتی در ادامه به وظیفه صیانتی خود از حقوق عامه و بیت المال پرداخت و گفت: دستگاه قضایی ضمن اینکه تلاش می کند به همه مدیران در اجرای تکالیف خدمت رسانی کمک می کند وظیفه خود می داند که به جد از حقوق عامه و بیت المال صیانت کند و هر جا فسادی را ملاحظه کرد بدون مماشات با آن برخورد نمایند.

در ادامه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست بیان داشت: برای مطالبه گری باید نگاه جدی و هدفمند داشته باشیم  و لازمه آن این است که دستگاه قضایی و اصحاب رسانه به یک فهم مشترک برسند.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟