اجازه فعالیت به دلسوزان کارگری در خانه کارگر داده نمی شود

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛ دانش اسماعیلی در گفت و گو بارکنا در آذربایجان غربی اظهارداشت: کارگران استان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و خانه کارگر را مأمنی امن برای خود می دانند ولی در سالهای اخیر این مکان امن برای کارگران نا امن شده است.

وی با بیان اینکه دبیر خانه کارگر استان این مکان را انحصاری کرده خاطرنشان ساخت:در خانه کارگر ارومیه اجازه فعالیت به دلسوزان کارگری داده نمی شود.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر ارومیه با اشاره به اینکه طی سال گذشته اتفاقات ناگواری برای کارگران در ارومیه رخ داده است گفت: متاسفانه خانه کارگر در راستای حمایت از کارگران تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

اسماعیلی ادامه داد: انتظاراتی که کارگران از خانه کارگر داشته اند تاکنون برآورده نشده است و دلیل آن نیز انحصاری عمل کردن دبیر اجرایی خانه کارگر ارومیه است که موجب تضییع حقوق کارگران شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی خانه های کارگر پیگیری مطالبات امور صنفی کارگران است گفت: در چندین سال گذشته هیچ پیگیری از سوی خانه کارگر ارومیه در راستای مطالبات صنفی کارگران صورت نگرفته است.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر ارومیه با بیان اینکه دبیر کل خانه کارگر کشور آقای محجوب پایه گذار تشکل های کارگری در جهت حمایت از کارگران و آرمان های نظام اسلامی بوده گفت:متاسفانه در این راستا خانه کارگر ارومیه کوتاهی کرده و حمایتی از کارگران نمی کند.

این فعال کارگری ادامه داد:عدم حضور آقای محجوب در مجلس شورای اسلامی موجب خاموش شدن صدای کارگران در خانه ملت شده است بنابراین تمامی کارگران باید در تلاش باشند تا محجوب و محجوب های دیگری را به خانه ملت بفرستند تا بتوانند از حق و حقوق کارگران دفاع کنند.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر تصریح کرد : با توجه به فراوانی تعدد خانه های کارگر در کشور در برخی از این خانه ها انتظارات کارگران بر آورده نمی شود بنابراین از دبیر کل خانه کارگر کشور خواهشمندیم در بکار گیری افراد معتمد و اجرایی در این خانه ها تلاش کنند.

وی در خاتمه از دبیر کل خانه کار گر کشور خواست نظارت خود بر خانه های کارگر را افزایش داده و در جهت راستی آزمایی در راستای عملکرد خانه های کارگر استان ها تلاش بیشتری انجام داده و در راستای کتمان کاستی های خانه های کارگر نکوشند.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟