۱۳ درصد جرائم غیرعمد زندانیان  مهریه است

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛ مراد فتحی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظها رداشت : هشت درصد زندانیان جرائم غیر عمد را بانوان تشکیل می دهند.
وی به برگزاری ۲۲ مراسم گلریزان  برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در  طی روزهای آتی اشاره کردوگفت: از کل زندانیان استان نزدیک به ۵۰۰ نفر به دلیل این نوع جرائم در زندان بوده و چشم به راه کمک خیّران برای آزادی هستند.
فتحی خاطرنشان ساخت:  سال گذشته ۱۹ جشن گلزبزان برگزار شد  که۳۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند بطوریکه میزان کل جرم  این این تعداد  زندانی ۲۰۰ میلیاردتومان بودو پرونده هایی به ارزش ۱۶۱ میلیارد تومان با بهر ه مندی از درخواست اعسار آزاد شدند.
وی افزود:طی این آیین ها و با مشارکت پرشور خیّران بیش از ۳۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان  غیر عمد جمع آوری شد که رتبه دوم کشوری را در این خصوص کسب کردیم.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی به دلایل زندانی شدن افراد به جرائم غیر عمد اشاره کردوگفت: مهریه، بدهکاری بانکی، چک‌ برگشتی و بروز مشکل مالی به علت نوسان بازار دلایل عمده در این بخش به شمار می روند.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی افزود: طی سال گذشته در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد آذربایجان‌غربی حدود ۹ میلیارد تومان آورده خانواده زندانیان، ۶ میلیارد تومان از طریق بانک‌ها و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز از طریق ستاد دیه کشور هزینه شد.
فتحی با اعلام اینکه ۱۳ درصد جرائم غیرعمد زندانیان مربوط به مهریه است، گفت: مهریه‌های سنگین عملا خانواده‌ها را متلاشی کرده و مشکلات بسیاری برای آنان رقم می زند که امیدواریم این روند رفته رفته اصلاح شود.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی همچنین از اشتغال ۷۰ درصد محکومان در زندان‌های سطح استان خبر داد گفت: با مشارکت خیّران، تعاونی‌ها، انجمن‌ها و حمایت‌های تخصصی دستگاه قضایی، زندانیان در ۱۳۸ کارگاه مشغول کار هستند.
وی به شرکت بیش از چهار هزار زندانی در آذربایجان‌غربی در دوره‌های مهارتی اشاره کرد و افزود: زندانیان پس از شرکت در ۵۶ رشته سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان میراث و گردشگری و جهاد دانشگاهی موفق شدند گواهی‌های پایان دوره خود را کسب کنند.
وی اضافه کرد: طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۷۹ دادرسی الکترونیکی به صورت ویدیو کنفرانسی برای زندانی در آذربایجان‌غربی انجام شد.

 

 کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟