برای ۹۸ درصد عرصه‌های منابع طبیعی استان سند مالکیت اخذ شده است

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان شامل جنگل، مراتع و عرصه دارای اسناد مالکیت است.

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی سیدنبی قائمی میرآبادی  عنوان داشت : برای ۹۸ درصد عرصه‌های منابع طبیعی استان سند مالکیت اخذ شده و مشکلی در زمینه شناسایی عرصه‌های طبیعی نداریم.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی غربی اظهار کرد: ۵۳۸ فقره پرونده چرای غیرمجاز در خارج از فصل چرا برای متخلفان در این استان تشکیل شده که شامل بیش‌ از ۸۴ هزار واحد دامی است.

وی یادآور شد: گشت زنی مرتب در عرصه‌های طبیعی استان با بکارگیری ۴۰ نفر برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در دست اجراست و برای این منظور ۴۰ دستگاه جی پی اس نیز خریداری و بر روی ماشین‌های گشت نصب شده است.
قائمی تاکید کرد: در راستای مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط، امسال در یک هزار و ۵۵۷ هکتار از جنگل‌های پیرانشهر و سردشت عملیات محلول پاشی انجام شد.
وی گفت: در بحث احیا و بازسازی معادن نیز معدنی با مساحت ۳۳ هکتار بازسازی شده است.
قائمی با اشاره به سهم استان در تولید نهال در طول سال افزود: سهم آذربایجان غربی تولید سالانه هشت میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهاد بود که این میزان امروز به پیشنهاد استاندار آذربایجان غربی به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال افزایش می‌یابد.
شایان ذکر هست آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که از این میزان ۱۰۱ هزار هکتار جنگل و بقیه مرتع است

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟