۵۲ درصد مشترکان پرمصرف هستند / مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی خبر داد:

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛ علیرضا شیخی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت :آذربایجان غربی از استان‌های پرمصرف انرژی گاز است در حالیکه مدیریت مصرف گاز یکی از مهمترین موضوعاتی است که در صورت رعایت آن از سوی مشترکان، علاوه بر صرفه اقتصادی برای آنان، از بروز مشکلات در پیک مصرف جلوگیری می‌کند. 

شیخی بر لزوم فرهنگ‌سازی در بخش اصلاح الگوی مصرف تأکید کرد و ابراز داشت: برای جلوگیری از افت فشار باید درست مصرف کردن را بیاموزیم و آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: با روند فعلی اگر میزان مصرف را کنترل نکنیم گرفتار مشکلات زیادی خواهیم شد و رسانه‌ها باید اذهان عمومی را نسبت به الگوهای مصرف روشن کنند.

شیخی با بیان اینکه از طرح ایده‌های نو درخصوص گرمایش منازل و معرفی آنها در رسانه‌ها استقبال می‌کنیم اذعان کرد: وزارت نفت ۶ هزار بخاری و هیتر هرموتیک برای توزیع بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اختیار استان قرار داده که مصرف را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهند و همین امر می‌تواند کار خوبی باشد.

وی در عین حال گفت، تمام مشترکان کمیته امداد و بهزیستی به شرط رعایت الگوی مصرف از پرداخت گاز بها معاف هستند

وی با اشاره با اینکه بخش زیادی از مطالبات مشترکان واریز شده و این میزان مطالبات در حال تغییر است. افزود:این شرکت در حال حاضر 140 میلیارد تومان از مشترکان استان در بخش‌های مختلف مطالبه دارد خاطر نشان ساخت:

بخش صنعت 24 میلیارد تومان، سازمان‌های دولتی 18 میلیارد تومان و مابقی مربوط به بخش خانگی است

وی ادامه داد: با درنظر گرفتن اعتبار ۴۵ میلیون تومانی به ازای هر خانوار روستایی در حال حاضر حدود ۵۰ روستا از نعمت گاز بی‌بهره‌اند که در مرحله مطالعاتی هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان، دهه فجر سال گذشته 67 روستا و هفته دولت امسال 200 روستا به چرخه‌ی گاز وارد شدند که براساس اقدامات انجام شده دهه فجر امسال نیز به 120 روستا گازرسانی می‌شود.

شیخی میانگین گازرسانی شهری در استان را ۹۹.۸ درصد اعلام و اضافه کرد: ۷۸ درصد جمعیت روستایی استان نیز از نعمت گاز بهره‌مند هستند که درصد بهره مندی روستاهای استان از گاز تا پایان امسال به ۸۰ درصد می‌رسد.

شیخی تاکید کرد: از نظر گازرسانی روستایی برخی شهرستان‌های استان وضعیت بسیار خوبی دارند به طوری که میاندوآب ۱۰۰ درصد، نقده ۹۰ درصد و شوط حدود ۹۰ درصد است.

شیخی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جریان گاز هیچ خانه‌ای در دو ماه گذشته قطع نشده است، خاطرنشان کرد: قطع گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی موقتا برای پایداری جریان گاز مشترکان خانگی صورت پذیرفت.

 

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟