قزل آلای فراوری شده رقیبی برای تیلاپیلای چینی/رونمایی از قزل آلای فراوری شده در تبریز

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، موضوع سرانه مصرف غذاهای دریایی در کشور و استان ما ضعیف است و یکی از مشکلات عمده‌ایی که با ان در مصرف ماهی مواجه بودیم تیغ‌های ماهی و بوی بد آن بود.

 با سه اتفاق تلخ ما انواع ویتامین‌های ماهی‌ها را فراموش کردیم و برای اولین بار در تبریز یکی از شرکت‌های تولید گوشت ماهی محصولی بدون پوست و استخوان را تولید کرده و در همین راستا یک نشست رسانه‌ایی با خبرنگاران استان برگزار نمود.

جواد گوزلی مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان در این نشست گفت: مصرف سرانه گوشت ماهی به طور  متوسط در دنیا سالانه ۲۰ کیلوگرم  است که در کشورما این آمار نزدیک به ۱۴ کیلو گرم است و میانگین مصرف در استان ۸ کیلو و ۱۰۰ گرم بوده است.

وی با بیان اینکه اهمیت غذایی گوشت ماهی برکسی پوشیده نیست،افزود: متوسط تولید ماهی قزل الا در آذربایجان شرقی بصورت سالیانه۵۷۰۰ کلیو می‌باشید  و سالیانه  ۲۰۵۰ کیلو مربوط به ماهی گرم آب است که در مجموع ۹۵۷۰ کیلو در استان تولید گوشت ماهی موجود است.

وی خاطرنشان ساخت: ذائقه مصرفی مردم متفاوت شده است، و این محصول قطع به یقین در سرانه مصرفی استان شاهد رشد خواهیم شد.

گوزلی افزود: در استان ما ۸ شرکت دانش بنیان در زمینه ابزیان در حال فعالیت هستند، که در استان ۲۰ رستوران داریم که در زمینه طبع و ارائه ماهی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: برای تولید یک کیلو گاو ۱۵۵۰۰ لیتر اب مصرف یک کیلوگرم مرغ ۴۰۰۰ لیتر یک کیلوگرم ماهی ۴۰۰ لیتر اب مصرف می‌شود، و نسبت پروتئین های لازم در گوشت قرمز و گوشت مرغ را با گوشت ماهی مقایسه کنیم ارزش بالایی غذایی این محصول نیز به چشم می‌خورد.

امیر روشنی مدیر بازرگانی شرکت تولید کننده گفت:هدف تولید این نوع گوشت ماهی، تقابل با ماهی تیلاپیلای چینی است که بازار کشور را در دست گرفته و سالیانه چندین هزار دلار از کشور خارج شده و این از خروج ارز از کشور مقابله می‌کند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟