به گزارش خبرنگار رکنا در تبریز، آرش نگهبانی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان صنعت و معدن آذربایجان شرقی در این نشست خبری، یکی از نهاده های اصلی تولید نیروی کار است گفت: در بحث آموزش و حق و حقوق نیروی کار هرچقدر بیشتر تلاش شود، می تواند تاثیر مثبتی بر تولید داشته باشد و نیز عکس این قضیه، تاثیر منفی بر تولید خواهد داشت.

وی افزود: بالای ۶۰ درصد تعداد کارگاه های استان در تبریز مستقر هستند و نیز از تعداد چهار هزار و ۲۰۰ واحد، دو هزار و ۸۹۰ واحد در تبریز فعالیت می کنند که در این چهار هزار و ۲۰۰ واحد، ۱۱۰ هزار نفر به طور مستقیم و ۲۵۰ هزار به طور مستقیم مشغول به کار هستند و متاسفانه در سال ۱۴۰۲ اکثر کارگاه ها با مشکل نیروی انسانی مواجه خواهند شد.

وی افزود: اگر کارگر را به عنوان عامل اصلی تولید به رسمیت بشناسیم باید کارگر را در تولید مشارکت کنیم که نتیجه آن برای کارگر باید منافع حاصل از تولید به کارگر بازگردد که لازمه آن بحث آموزش است.

بیش از ۴۰ درصد از نیروی مورد نیاز صنایع از ساکنان شهر تبریزتامین می شود

مهدی نوفر، دبیر همایش مدیران مسئولیت‌پذیر نیز در این نشست با بیان اینکه یازدهم اسفند همایش مدیران مسئولیت‌پذیر با رویکرد آشنایی با الزامات قوانین کار و تامین اجتماعی برگزار خواهد شد، گفت: تبریز شهر صنعتی است و بیش از ۴۰ درصد از نیروی مورد نیاز صنایع از ساکنان این شهر تامین می شود و عمده ترین مشکلات کارخانجات، در قوانین کار و بحث تامین اجتماعی است.

وی اولین و مهم ترین مسئله را آموزش و آگاهی کارفرما و کارگر دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کارفرمایان و صاحبان مشاغل می‌توانند داشته باشند مسائل مربوط به قانون کار و روابط کارگر و کارفرمایی و نحوه انعقاد و قراردادهای کاری و به طور عمده قوانین مربوط به جذب نیروی کار است.

وی دومین مسئله مهم را در کارخانجات، بحث بیمه عنوان کرد و افزود: یازدهم اسفند با برگزاری اولین همایش با حضور مسئولان سازمان کار و نیز سازمان تامین اجتماعی، بتوانیم در حل موارد و موانع موجود گام موثری برداریم.

گزارش رکنا حاکی است، همایش مدیران مسئولیت‌پذیر به همت گروه مشاوران روابط کار و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

خبرنگار: فاطمه قلی پور گنجه لو

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟