کلیه نانوایان موظف به نصب تابلو در سردرب نانوایی ها هستند

به گزارش رکنا، امینیان گفت: نانوایان این شهرستان باید به سوخت جایگزین مجهز شوند تا در مواقع بحرانیِ احتمالی، تامین نان به عنوان یکی از ضروری‌ترین مواد غذایی مردم با مشکل روبرو نشود.

امین امینیان روز سه‌شنبه در جلسه آرد، نان و گندم شهرستان هشترود که در قالب طرح پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار داشت: این طرح هم در مناطق شهری و هم در نقاط روستایی شهرستان اجرایی خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: خبازان شهرستان در تمام فرآیندهای تولید نان باید استانداردهای لازم از قبیل زمان تخمیر، زمان پخت، استفاده نکردن از افزودنی‌های غیرمجاز و استفاده از آرد سبوسدار را رعایت کنند.

رئیس شورای آرد و نان هشترود از تشدید نظارت بر عملکرد نانوائی‌ها و توجه به تولید کمی و کیفی آن تاکید کرد و افزود: همه متولیان نان باید به عرضه باکیفیت، بهداشتی و سالم این ماده غذایی حائز اهمیت توجه کنند و افزایش رضایتمندی مردم را مورد توجه قرار دهند.

امینیان اضافه کرد: نصب تابلو اطلاعات چون ساعت کار و روزهای تعطیلی، قیمت و وزن نان و شماره تماس رسیدگی به شکایت مردمی در ورودی نانوایی‌ها و در معرض دید مشتریان یک ضرورت به شمار می‌رود و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مسئولیت نظارت مستمر و برخورد قانونی با متخلفان را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه هیچگونه اغماضی برای تخلف‌های نانوایان چه از نظر بهداشتی و چه محیطی یا افزایش خودسرانه میزان جوش شیرین و دیگر افزودنی‌ها وجود ندارد، اضافه کرد: وجود ترازوی دیجیتال، کارتخوان و دوربین مدار بسته در هر واحد نانوایی ضروری است.

فرماندار هشترود همچنین با توجه به سخت‌گذر بودن راه برخی از روستاهای شهرستان، تاکید کرد: آرد این روستاها قبل از رسیدن فصل زمستان و بارش برف باید به صورت یکجا توزیع شود.

به گزارش رکنا،

 نان در بسیاری از مناطق کشور، اهمیت ویژه در سبد غذایی مردم دارد اما مردم هشترود که اقتصاد خانواده‌یشان بر مبنای کشاورزی استوار است، بیشتر به کمیت و کیفیت نان اهمیت می‌دهند و بر همین اساس فرمانداری هشترود نیز طی سال‌های اخیر با هدف جلب رضایت مردم شهرستان، نظارت جدی بر عملکرد نانوایی‌ها داشته است.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟