خالی شدن حساب با کلیک بر روی لینک جعلی

سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و ارائه شکوائیه خود با توضیح اینکه  پیامکی با عنوان ابلاغ الکترونیک قضایی دریافت کرده و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده است و از این طریق حساب بانکی وی خالی شده است.

به گزارش رکنا، وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص گردید که شاکی پیامکی با عنوان شکایتی علیه شما ثبت شده است دریافت می کند و وی بر روی لینک جعلی که به همراه پیامک ارسال شده کلیک کرده و موجبات خالی شدن حساب بانکی خود می شود.

سرهنگ محمودی در ادامه بیان داشت:قربانی برای اینکه به محتویات شکایت دسترسی پیدا کند پس از وارد شدن به لینک ارسالی، تمامی اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد کلاهبردار قرار می دهد که بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ دویست و چهل و هشت میلیون ریال برداشت صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا به محض دریافت شکوائیه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که بابررسی های فنی و تخصصی اقدام به شناسایی فرد کلاهبردار شده و با هماهنگی های صورت گرفته حساب مقصد مسدود گردید.

این مقام انتظامی در ادامه از بازگرداندن مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضائی مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

وی با بیان اینکه پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک می باشد تاکید کرد: چنانچه افراد پیام‌هایی تحت نام ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی) دریافت کردند که در آنها پرداخت مبلغی، هرچند کم درخواست شده بود، آگاه باشند که تمامی آنها جعلی بوده و به هیچ وجه اقدام به پرداخت وجه ننمایند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش نمائید

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟