سیب هشترود از نظر مطلوب بودن در جایگاه خوبی قرار دارد

به گزارش رکنا ،وی گفت: سیب هشترود به عنوان بهترین محصول باغات منطقه در کل استان شناخته می شود.

امینیان ادامه داد:باید همه مسئولین سعی نمایند با ایجاد مراکز وکارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی این محصولات خصوصا سیب را در خود منطقه فرآوری کنیم وبا تشکیل اتحادیه های مختلف در این زمینه گامهای اساسی برداریم .

امینیان متذکر شد :اگر اتحادیه تولیدات کشاورزی در منطقه هشترود ایجاد شود می تواند در هر زمینه ای یاریگر محصولات کشاورزی باشد به عنوان مثال با ساخت یک کارخانه فر آوری محصولات کشاورزی وکمپوت سازی هم باعث می شود که برای افراد بیکار منطقه شغل ایجاد شود وهم محصول تولید شده در خود شهرستان بنام خود شهرستان ارائه گشته وازاین نظر هم باغدار با مشکل فروش وحمل ونقل بار سیب نیز با مشکل روبرو نمی شود.

فرماندار هشترود در ادامه  در مورد سیب منطقه هشترود و به مرغوبیت وکیفیت آن هم در خود شهرستان وروستاها اشاره کرده وگفت: ما امروز در شهرستان هشترود و منطقه سهندآوا، سیب با بهترین کیفیت را به دلیل شرایط اقلیمی تولید می‌کنیم اما متاسفانه سیب تولیدی هشترود با نام شهرستانهای همجوار به بازار کشور عرضه می‌شود.

وی عدم برندسازی محصولات تولیدی شهرستان در بخش‌های کشاورزی و معادن را معضل و آسیبی جدی برشمردووافزود:

 امروز لازم است ضمن ارتقای کمیت و کیفیت سیب تولیدی با ایجاد سردخانه و کارخانه‌های فرآوری محصولات از فروش خام محصولات و مواد معدنی شهرستان جلوگیری بعمل آوریم که جز هدر رفت منابع و افزایش نرخ بیکاری و مهاجرت ماحصلی برای شهرستان ندارد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟