تصادف مرگبار در هشترود

سانحه رانندگی روز گذشته، جمعه در محور هشترود - مراغه  که ۲ فوتی و چهار مصدوم برجا گذاشت، در پی امدادرسانی مردم و آنچه که تاخیر امدادگران در رسیدن به محل حادثه عنوان شد، با واکنش‌های بسیاری در میان مسئولان و کاربران فضای مجازی روبرو شد.

در این حادثه یک دستگاه خودرو سواری تندر ۹۰ با یک دستگاه پژو در حوالی روستای «آلاقیه» از محدوده نظرکهریزی این شهرستان برخورد کرد و از آنجایی که تعداد فوتی و زخمی‌های آن زیاد بود، برخی از مردم حاضر در صحنه تلاش کردند تا به مصدومان کمک کنند که خوب و بد آن نیاز به تامل دارد.

به گزارش رکنا، علاوه بر واکنش‌های برخی از کاربران فضای مجازی در خصوص آنچه که تاخیر امدادگران خوانده شد، دادستانی هشترود نیز به موضوع گزارش مردمی مبنی بر حضور احتمالی با تاخیر اورژانس هشترود سر صحنه تصادف واکنش نشان داد.

«سهیل قشلاقی»، دادستان هشترود  اظهار داشت: بعد از دریافت گزارش مردمی در این زمینه، دادستانی به صورت جدی به قضیه ورود پیدا کرده و در حال بررسی است.

وی این را هم مورد تاکید قرار داد که «هرگونه کوتاهی احتمالی در خدمت‌رسانی به مردم از سوی هر نهاد و سازمانی قابل قبول نیست و قوه قضائیه به صورت جدی پیگیر مسائل است».

سیدجلال موسوی، مسئول اورژانس ۱۱۵ هشترود نیز  و در واکنش به حواشی ایجاد شده در مورد این تصادف بیان کرد: حضور نیروهای اورژانس ۱۱۵ هشترود و نظرکهریزی در صحنه تصادف طبق مستندات، سر موقع بوده است.

وی اضافه کرد: اولین آمبولانس پایگاه نظرکهریزی در ساعت ۱۴ و هشت دقیقه و بعد از دریافت خبر حادثه، حرکت کرده و در ساعت ۱۴ و ۱۶ دقیقه یعنی زیر هشت دقیقه به محل رسیده است.

وی بیان کرد: این امدادگران به مدت ۱۵دقیقه اقدامات درمانی روی مصدوم پسر هشت ساله و زن ۴۳ ساله در محل حادثه انجام داده‌اند و در ساعت ۱۵ و یک دقیقه آنان به مرکز درمانی منتقل شده‌اند.

به گفته «موسوی» آمبولانس دوم پایگاه «قویون‌قشلاقی» نیز با همین زمان در صحنه حاضر شده و این در حالی است که زمان طلایی رسیدن به سر صحنه در داخل شهرها هشت دقیقه و در جاده‌ها ۱۴ دقیقه می‌باشد.

وی زمان خروج نیروها از پایگاه پس از اعلام ماموریت‌ها را زیر ۹۰ ثانیه اعلام کرد و اظهار داشت: نیروهای ۱۱۵ هشترود در هر دو مورد زودتر از زمان استاندارد کشوری انجام وظیفه کرده‌اند.

موسوی ادامه داد: حضور سریع اورژانس در زمان وقوع حادثه موضوعی است که مردم در مورد آن حساسیت دارند و به حق این موضوع در زنده ماندن فرد نیازمند شدید به کمک‌های اورژانس تعیین‌کننده است اما باید در نظر گرفت که طی شدن زمان طبیعی اعزام امدادگران که در برخی از موارد گلایه مردم را به همراه دارد، امری اجتناب‌ناپذیر است.

 ثانیه‌های فردی که در محل حادثه حضور دارد و درد و رنج همنوعش را از نزدیک می‌بیند، به طور طبیعی با کندی طی می‌شود اما آنچه مسلم است در این حادثه تعداد فوتی‌ها و مصدومان  زیاد بوده و امدادگران به فواصل مختلف از اورژانس پایگاه‌های «قویون قشلاقی»، «نظرکهریزی» و «سلوک» به محل اعزام شده‌اند.

فضای مجازی گاهی به این دلیل که مطالب مورد دلخواه خودمان را در آن می‌خوانیم، برایمان جذابیت پیدا می‌کند؛ حتی اگر با بازنمایی و وارونه جلوه دادن موضوع همراه باشد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟