جلسه ستاد هماهنگی وپیگیری مناسب سازی معابر   به ریاست فرماندار هشترود برگزار گردید

به گزارش رکنا وی گفت:متاسفانه شهرداری هشترود در ایجاد پیاده روها وتعمیر ومرمت پیاده روها ونیز  اکثر  ادارات قوانین گذر معلولین را در ساخت وسارها مراعات نکرده اند ودر اکثر معابر معلولین وجانبازان که قصد تردد در مسیرها را دارند با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند

کریمی متذکر شد:ادارات باید در مرمت وبازسازی محوطه های ورودی وخروجی ادارات خود تجدید نظر نموده تا حق  معلولین وجانبازان در تردد بین شهری ضایع نگردد.

معاون عمرانی فرمانداری هشترود نیز در این جلسه از شهرداری خواست که پیاده روهایی که تاره ساخته شده اند ویا تعمیر ومرمت گشته اند دوباره تجدید نظر گردند.

خوشبخت ادامه داد: متاسفانه در برخی از مسیرها مثل مسیر اداره هلال احمر تا خود اداره بهزیستی موانع ومشکلات فراوانی در تردد معلولیت عزیز وجود دارد که جا دارد که شهرداری در این مسیر تجدید نظر کرده وحدالامکان این مسیر را هموار ومسطح نموده تا معلولین بزرگوار در تردد به اداره خود جهت حل مشکلات اداری با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار هشترود نیز در این جلسه از تمام ادارات خواست در ساخت وسازها به فکر معلولین باشند وزمینه را برای تردد راحت وبدون مشکل این قشر آسان نمایند

وی با تاکید بر اینکه مناسب سازی اماکن باید با ایجاد رمپ در ورودی های ادارات، بانکها و مجتمع های مسکونی  و همچنین باجه مخصوص برای معلولین و جانبازان در بانکها در اولویت کاری قرار گیرد افزود: استفاده از اماکن عمومی حق عموم شهروندان است و ادارات ذیربط باید در تحقق این امر تلاش کنند.

وی پیشگام بودن ادارات  ذیربط را در مناسب سازی ساختمان دستگاههای اجرایی ضروری دانست و افزود: اصلاح بناهای تکمیل شده و لحاظ آیین نامه های مربوط به مناسب سازی اماکن عمومی ساختمانهای جدید باید مد نظر قرار گیرد و شهرداری و نظام مهندسی هنگام صدور پروانه و پایان کار ساختمان، این امر را لحاظ کنند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟