جلسه هماهنگی خرید گندم (خوراکی-بذری) به ریاست فرماندار هشترود برگزارشد

به گزارش رکنا وی گفت:فرماندار هشترود در همه جلساتی که در استان در مورد گندم وبذر تشکیل یافته است همیشه از حق کشاورزان هشترود دفاع کرده است.

ابوالحسن زاده اضافه کرد: ۷۰مرکز در استان برای خرید گندم پیش بینی شده است واگر نیاز باشد این مکانها افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل غله و امور بازرگانی استان آذربایجانشرقی در هشترود

متذکر شد: در مورد پرداخت بهای گندم باید یاد آوری کنم کشاورزی که گندم خود را به دولت می فروشد در زمان ۱۰ تا ۱۲روز طول خواهد کشید که پول محصول خود را از بانک عامل دریافت نماید.

ابوالحسن زاده خاطر نشان کرد: در مورد تشویق کشاورزان برای فروش گندم خود به دولت باید در شهرستان هشترود نیز مشوق هایی در نظر گرفته شود تا کشاورزان تشویق شوند گندم خود را به دولت بفروشند.این تشویق ها می تواند در پرداخت کرایه حمل گندم به سیلوها به کشاورز ویا هر چیز که متصدیان سیلوها خودشان صلاح بدانند.در هنگام خرید گندم به صاحب محصول پرداخت نمایند.

فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: از تلاش همه مسئولان که سعی در کاهش مشکلات شهرستان دارند نهایت تقدیر وتشکر دارم

امین امینیان اضافه کرد:وی در مورد هماهنگی برای خرید گندم وبذر کشاورزان منطقه گفت: ما باید کاری کنیم که مشکلات پیش رو که همه ساله در زمان خرید تضمینی گندم به پیش می آید امسال از بین برود ویا کاهش یابد.

نماینده عالی دولت در هشترود اضافه کرد:ما در زمینه خرید تضمینی گندم باید تشویق را در الویت خرید گندم از کشاورزان منطقه مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم برآوردی که کردیم برای میزان خرید گندم تضمینی تا حدودی به آن ایده برسیم.

نباید اتفاقات سالهای گذشته در مورد خرید تضمینی تکرار شود

فرماندار هشترود تاکید کرد :کسانی که خیال می کنند که مثل سالهای گذشته گندم را خارج از دستورات دولت خریداری کنند بعدا هر طور که دلشان خواست بفروشند بدانند که این کار امسال به هیچ عنوان اتفاق نخواهد افتاد وسعی دولت این است که دست دلالان را از این ماجرا قطع نمایند.ودولت خودش تضمینی اقدام به خرید گندم خواهد کرد.

تمام سیلوها برای خرید گندم آماده شوند.

فرماندار هشترود از متصدیان سیلوها ودیگر عواملی که در خرید گندم دست دارند خواست با هر وسیله ای که می توانند که کشاورز را تشویق نماید که گندم را به سیلوهای داخل شهرستان بفروشند از این کار چشم پوشی نکنند وبا بسته های تشویقی کشاورزان را ترغیب نمایند که حتما گندم خود را به سیلو ها تحویل دهند ونباید گندم از سیلو ها برگشت بخورد وباید دست دلالان را قطع کنند.

متصدیان سیلوها رانندگان حمل بار گندم وکشاورزان را در بیرون از سیلوها معطل نکنند.

فرماندار هشترود از صاحبان سیلوها خواست که با جدیت وافزایش نیروی کار در سیلوها در زمان خرید گندم به هیچ عنوان کاری نکنند که رانندگان و صاحبان محصول از معطل ماندن در جلوی سیلوها گلایه مند باشند. چون بایک گلایه وشکایت از یک سیلو بالطبع کشاورزان دیگر نیز از فروش محصول خود به آن مرکز خرید منصرف خواهند شد. ومحصولات خود را سعی خواهند کرد به جایی ببرند که با روی باز از آنها استقبال شود وبدون کمترین معطلی محصول خود را بفروشند .پس در همه متصدیان سیلوها ومراکز خرید لازم است از الان تمهیدات لازم را به کار گیرند تا در موعد مقرر مشکلی از بابت خرید نداشته باشند.

فرماندار هشترود تصریح کرد: لازم به ذکر است که اگر سیلویی بتواند یک تن اضافی نیز خرید کند بداند که به نفع منطقه گام مثبتی برداشته وبا این کار در جهت پیشرفت وعمران منطقه نقش اساسی خوبی ایفا نموده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟