آغاز  ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری  هشترود

به گزارش رکنا، زارعی بخشدار بخش مرکزی هشترود از ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی روستایی همزمان با سراسر کشور خبر داد

خانم زارعی در گفتگو با خبرنگاران گفت:ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها از ساعت ۸صبح روز دوشنبه ۱۶فروردین آغاز و تا ساعت ۱۸روز یکشنبه مورخ ۲۲فروردین، به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت .

بخشدار بخش مرکزی هشترودبا اشاره به نحوه ثبت نام داوطلبان، گفت: داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها می توانند به صورت غیر حضوری و از طریق اپلیکیشن موبایلی، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه و دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها ثبت نام خود را انجام دهند.

همچنین داوطلبان می توانند از طریق مراجعه حضوری به بخشداری از ساعت ۸ تا ۱۸ثبت نام نموده و رسید دریافت نمایند .

وی گفت: داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰مهلت دارند تا برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند

این مسئول انتخاباتی در ادامه افزود: در ۷۴ روستای بخش مرکزی که دارای ۲۰خانوار و یا ۱۰۰نفر جمعیت می باشند، انتخابات شوراهای اسلامی برگزار می شود و تعداد اعضایی که وارد شوراهای اسلامی روستا می شوند بستگی به تعداد جمعیت دارد، و باتوجه به اینکه روستاهای با جمعیت تا۱۵۰۰ نفر (۳نفره) و بیش از آن (۵نفره) میباشد. لذا اعضای منتخب و اصلی شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی هشترود ۳نفره خواهد بود.

وی ادامه داد:مدرک تحصیلی مورد نیاز برای روستاهای کمتر از ۲۰۰خانوار (سواد خواندن و نوشتن) و برای روستاهایی که جمعیت آن بالای ۲۰۰خانوار می باشد مدرک تحصیلی دیپلم لازم است.

زارعی در پاسخ به سوال برخی از داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها مبنی بر شرط سکونت داوطلبان در محل حوزه انتخابیه خود،اظهار داشت:قبل از ثبت نام الزامی برای سکونت داوطلبان در محدوده حوزه انتخابیه وجود ندارد و به استناد ماده ۳۰ قانون، اعضای منتخب شوراها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند در صورت تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟