ضرورت ایجاد شرکت های تعاونی چند منظوره در پایاب سد سهند

به گزارش رکنا، امین امینیان فرماندار هشترود روز پنجشنبه در جلسه راهبری سد سهند بر ضرورت ایجاد شرکت های تعاونی در اراضی پایاب سد سهند تاکید کرد.

وی افزود: باید تعاونی های آببران موجود در پایاب سد سهند به تعاونی های چند منظوره تولیدی، خدماتی و فرآوری محصولات تغییر فعالیت دهند تا زنجیره تولید تا مصرف تکمیل شود.

وی با بیان اینکه از محموع پایاب این سد ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار برای کشت بهاره آماده می‌شود گفت: در حال حاضر ۸۶۰ هکتار از این پایاب ، فاز یک با هزینه هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تحویل جهاد کشاورزی شده و ۱۴۰ هکتار باقی مانده نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

امینیان همچنین بر تسریع عملیات اجرایی ایستگاه PS۳ و خرید پمپ و الکتروموتورها و شروع ایستگاه PS۴ تاکید کرد.

فرماندار هشترود همچنین از موافقت ایجاد مجتمع کشت و صنعت در اراضی روستای خورشید با مقیاس کوچک و سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: امتیازهای ویژه ای برای سرمایه گذاران برای احداث سردخانه و کارخانه های فرآوری محصول در پایاب سد سهند اعطا می شود.

سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.

اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟