پیش بینی برداشت ۴تن گوجه بری از مزارع هشترود

به گزارش رکنا ، مجید احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود وی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود : درخت گوجی بری ۲ سال پیش برای اولین بار در آذربایجان شرقی به صورت گلخانه ای و پایلوت در هشترود کاشته شد و فروردین امسال به شکل باغ و در محوطه باز کاشته شد و محصول خوبی نسبت به سایر درختچه های موجود درکشور دارد.

احمدی ادامه داد: گوجی بری، بومی آسیا بوده و در کشور ما نیز خاستگاه اصلی این گیاه برخی مناطق شمالی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: این گیاه در سال ۹۷ برای اولین بار در هشتروو با همکاری یک شرکت ترکیه ای به تعداد ۶ هزار اصله نهال در روستای «ارقنه» آورده شد و پس از سپری شدن دوره قرنطینه در گلخانه شخصی خود تعداد ۴ هزار اصله بارور آن به مساحت ۱.۵ هکتار کشت شد.

وی با بیان اینکه این گیاه جزء گیاهان دارویی محسوب می شود، تاکید کرد : خواص این گیاه شامل تقویت سیستم ایمنی بدن , لاغری و کاهش وزن , کاهش قند خون , کاهش چربی خون , درمان کبد و سلامت قلب است.

احمدی متذکر شد: این گیاه در همان ابتدای کشت شروع به گلدهی نموده و بطور میانگین هر درخت یک کیلو میوه می دهد و اوج باردهی بعد از سال چهارم است که بیش از ۲۰ کیلو میوه می توان از هر درخت برداشت کرد.

وی گفت: میوه آن بصورت تازه خوری و خشکبار مصرف می شود.

احمدی خاطر نشان کرد: گلدهی از گوجی بری از بهار شروع و تا آخر فصل ادامه دارد و چندین نوبت برداشت شده و فاصله برداست ۱۵ روز تا یکماه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟