هشترود در مرز قرمز شدن کرونایی

هشترود / امینیان متذکر شد: مردم باید به شیوه نامه ها وپروتکل های بهداشتی عمل نمایند وحداقل فاصله را مراعات کنند. وماسک وضدعفونی هیچ وقت فراموش نشود.

به گزارش رکنا، امینیان در باره باز گشایی مدارس نیز گفت: با توجه به شرایط کنونی شیوع بیماری، بازگشایی مدارس منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل شامل برنامه مدون گندزدایی تمام سطوح دارای امکان تماس زیاد در مدارس، تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی کننده دست، فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌های درس و سالن‌های مدارس است. از الزامات کار این است که اقلام اشاره شده به مقدار کافی و متناسب بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و برای حداقل ذخیره مصرف دو هفته مدرسه در محل مدرسه موجود باشد.

نماینده عالی دولت در هشترود متذکر شد: در دستورالعمل وزارت بهداشت ویژه بازگشایی مدارس درباره فضای برگزاری کلاس‌های درس آمده است:

فاصله بین میز و صندلی‌های کلاس‌های درس در حال حاضر برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیاز به تغییراتی دارد، لازم است از تمام فضاهای کلاس‌ها به گونه‌ای استفاده شود که فاصله بین صندلی‌ها تا حد ممکن مناسب باشد. لازم است فاصله حداقل یک تا دو متر بین افراد از هم در کلاس رعایت شود.

فرماندار هشترود در مورد بازار هفتگی نیز گفت: بازار هفتگی در هفته آینده نیز دائر خواهد بود ولی باید در میدان فروش دام وطیور یک سری اقدامات اساسی انجام داد.

وی تصریح کرد: چون بعضی از بیماریها بین انسان وحیوان مشترک است لذا غیر از بیماری کرونا احتمال شیوع دیگر بیماریها نیز به جمعیت وجوددارد لذا باید رعایت پروتکل ها در بازار هفتگی شدت بیشتری یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟