دسترسی به چت‌ بات هوش مصنوعی متا در اینستاگرام

به گزارش رکنا، ظاهراً این قابلیت هوش مصنوعی از طریق نوار جستجوی اینستاگرام یا بخش پیام‌های خصوصی آن در دسترس خواهد بود.

روز گذشته در گزارشی اعلام شده بود که چت‌بات هوش مصنوعی متا با نام Meta AI برای برخی کاربران منتخب واتس‌اپ در دسترس قرار گرفته است. حالا برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از اضافه‌شدن این چت‌بات هوش مصنوعی به اینستاگرام خبر داده‌اند.

اولین‌بار یکی از توسعه‌دهندگان اپل با انتشار تصویر زیر در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرد که در اینستاگرام به Meta AI دست پیدا کرده است.

یکی از سخنگویان متا به Engadget اعلام کرده است:

    «تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی ما در مراحل مختلف توسعه قرار دارند و ما درحال آزمایش طیفی از آن‌ها به‌صورت عمومی با ظرفیت محدود هستیم.»

بنابراین این ویژگی هنوز برای تمام کاربران قابل دسترس نیست. هرچند TechCrunch در گزارش خود اشاره‌کرده که در نوار جستجوی اینستاگرام به هوش مصنوعی Meta AI دسترسی پیدا کرده است، اما انگجت می‌گوید که این ویژگی در بخش پیام‌های خصوصی اینستاگرام نمایش داده شده است.

هوش مصنوعی در چت بات متا

درهرصورت، با ضربه‌زدن روی این ویژگی، کاربران می‌توانند درست مانند مکالمات خود با دوستانشان، با هوش مصنوعی متا نیز مکالمه داشته باشند. خبرنگار انگجت توضیح می‌دهد که از Meta AI خواسته است که ریلزهایی از گربه‌ها را به او نشان دهد و چت‌بات متا نیز به‌سادگی این کار را انجام داده است.

نکته قابل‌توجه دیگر منوی همبرگری چت‌بات است که با ضربه‌زدن روی آن، صفحه زیر نمایش داده می‌شود که در آن لیستی از اقداماتی که Meta AI می‌تواند انجام دهد به کاربر نمایش داده می‌شود.

متا نیز مانند سایر غول‌های فناوری، قابلیت‌های هوش مصنوعی به سرویس‌های خود اضافه می‌کند و هم‌اکنون درحال توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی متفاوت دیگری برای آن‌هاست. اخیراً در گزارش دیگری به توسعه قابلیت هوش مصنوعی برای نوشتن متن استوری‌های اینستاگرام اشاره شده بود.

کدخبر: 987972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟