فروش هر خانه به چند نفر در فاز 2 پردیس/ تجمع مالکان سردرگم، مقابل سازمان جنگل ها و آبخیزداری + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در پی تجمع برخی از اهالی فاز دو پردیس ، در مقابل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ، یکی از اهالی فاز دو پردیس در گفت و گو با رکنا در خصوص علت این تجمع سخن گفت.

او در ابتدا با اشاره به علت پیش آمدن برخی مشکلات در خصوص مالکیت واحدهای مسکونی شان به رکنا گفت: در سال 1392، سازمان جنگل ها، هشت بلوک در پردیس برای استفاده اعضای تعاونی مسکن کارکنان آبخیزداری و جنگل های کشور ساخته بود. سازمان جنگل ها یکی از بلوک ها را به خانمی با نام «م.س» فروخته است؛ آن هم در حالی که این بلوک، به طور کامل ساخته نشده بود.

وی در ادامه تاکید کرد: خانم «م.س» ساخت این بلوک را تکمیل کرد و به اشخاص دیگری فروخت. این ساختمان بعد از گذشت هشت سال به مراحل پایانی نزدیک شد. در آن زمان می بایست سازنده با انجام برخی جزئیات ساخت و ساز برای دریافت پایان کار اقدام می کرده است. در نهایت در سال 1400، که تعدادی از خانواده ها که در واحدهای این ساختمان ساکن شده بودند، با آقایی به نام «م.ق» مواجه شدند که با در دست داشتن اسنادی، مدعی مالکیت بر واحدهای این ساختمان بود. 

این فرد همچنین افزود: همان سال، اهالی از وی و اقداماتش شکایت کردند؛ با این وجود چند روز پیش، فرد دیگری از سوی همان فرد مدعی اول، با ادعای اینکه قرارداد در دست دارد، ادعای مالکیت کرد و از سوی سازمان جنگل ها نیز قراردادی در دست دارد. حال این فرد، دست به اقدامی عجیب زده است. او با جوش دادن درِ چند واحد مسکونی، باعث شده است تا برخی اهالی نتوانند وارد خانه های خود شوند.

باید متذکر شد که ابعاد این ماجرا بسیار مبهم است؛ چراکه مشخص نیست که آیا سازمان جنگل ها این ساختمان را به مالکین جدید فروخته است یا خانم «م.س» دست به چنین اقدامی زده است.

سازمان جنگل ها در پاسخ به مراجعات اهالی به این سازمان اعلام کرده است که مشکلات مربوط به تعاونی مسکن به شرکت سپرده شده است و ارتباطی با این سازمان ندارد. این در حالی است که ساکنین فعلی مشکل خود را با نهاد مردمی ریاست جمهوری در میان گذاشته و از ریاست جمهوری دستوری برای پیگیری این مشکل در دست دارند که با توجه به اتفاقات اخیر، مشخص شد که در خصوص دستور برای رفع این مشکل، هنوز اقدامی از سوی نهاد مربوطه انجام نشده است.

کدخبر: 979556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟