فیلم / عادل فردوسی پور یا پرویز پرستویی،کدامیک کرونا را بغل کردند
حجم ویدیو: 6.52M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

اولین شب از جشنواره فیلم فجر در سینما رسانه برج میلاد در شرایط کرونایی برگزار شد.

جشنواره فیلم فجر امسال با سی و هشت جشنواره ای که تا به حال برگزار شده است متفاوت است. کرونا باعث شد جشنواره امسال با رنگ و لعاب کم‌تری برگزار شود، دیگر از آن همه هیاهو هرساله خبری نیست و همه ماسک به صورت دارند و سعی می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کن تعویق افتاد،فجر آغاز به کار کرد

گمانه زنی‌های زیادی برای تعویق افتادن جشنواره فیلم فجر وجود داشت تا اینکه سرانجام قرار شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این جشنواره آغاز به کار کند ،اما هم زمان جشنواره بین المللی کن نیز به روزهای آغاز به کارش رسید اما مسئولان این جشنواره تصمیم گرفتند آن را به تعویق بیاندازند.

یک جشنواره کرونایی

جشنواره فیلم فجر بدون حاشیه نبوده حتی امسال هم که نسبت به سالهای گذشته از آن همه هیاهو خبری نیست بدون حاشیه نبود. برخی از شرکت کنندگان و اهالی رسانه از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفتند.حتی فیلمی چند دقیقه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد اهالی رسانه مجبورند برای تهیه عکس و فیلم و گزارش و بخش فتوکال شانه به شانه هم کار کنند و این یعنی هیچ گونه تدابیری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

در همان ساعت‌های اولیه در کاخ جشنواره ،تصاویری با این مضمون پخش شد،تصاویر ترسناک از برج میلاد ، جشنواره فجر بدون فاصله‌گذاری اجتماعی!

روایت خبرنگاران  از برج میلاد این نگرانی را تشدید می‌کند. احمد رنجبر یکی از خبرنگاران حاضر در جشنواره نوشته:«وحشت کردیم و سریع برگشتیم. فیلم دیدن به چه قیمتی؟ برگزاری جشنواره به چه قیمتی؟» در این شرایط فقط امیدواریم این جشنواره با سلامتی و بدون اتفاقی ناگوار برای خبرنگاران، منتقدان و سینمادوستان به پایان برسد.

کرونا در کمین کدام یک؟

عکس یادگاری عادل فردوسی پور که برای تماشای فیلم بی همه چیز در سینما رسانه برج میلاد حضور پیدا کرده بود نیز حاشیه ساز بود.

عادل ایستاده و عکاسان درحال عکاسی هستند، پرویز پرستویی از راه می‌رسد.عادل با دیدن او خوشحال می‌شود و می گوید: پرویزخان، بعد همدیگر را در آغوش می‌گیرند.

کار به اینجا ختم نمی‌شود،همه کنار هم می ایستند،ماسک ها را برمی‌دارند تا عکس دسته جمعی بگیرند.اتفاقا در همان لحظه ماسک یک نفر از عوامل از دستش رها می‌شود و روی زمین می‌افتند. همان ماسک را برمی‌دارد و داخل جیبش می‌گذارد و بعد ادامه ماجرا.

 

همه چیز خوب است، بعضی ها دروغ می‌گویند

با وجود همه انتقادات و حواشی که شب گذشته در برج میلاد برای جشنواره فیلم فجر رخ داد، ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر شرایط را بسیار مطلوب دانست و اینطور گفت:دروغ‌پراکنی چند رسانه و فرد منفعت‌طلب علیه جشنواره و جوسازی پیرامون رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در مرکز همایش‌های برج میلاد از نقاط تاریک روز اول جشنواره فیلم فجر بود.

بسیاری از خبرنگاران و عکاسان رسانه که امروز در برج میلاد حاضر بودند، نسبت به شیوه فاصله‌گذاری در سینمای رسانه واکنش مثبت نشان دادند و به راحتی به تماشای دو فیلم اکران شده در این سالن نشستند و در جلسات پرسش و پاسخ حاضر شدند.

این در حالی است که چند نفر که منفعتی از این دوره جشنواره نصیب‌شان نشد و چند رسانه که با کاهش ظرفیت سینمای رسانه‌ها به دلیل ضرورت رعایت فاصله‌گذاری‌ها، فرصتی برای ارائه لیست‌های بلندبالا نیافتند، در اقدامی غیراخلاقی با تصویرسازی اقدام به دروغ‌پراکنی و جوسازی علیه جشنواره کردند.

 

کدخبر: 657057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟