از محمد رضا گلزار تا خساست عجیب سینمای ایران+ عکس

به گزارش گروه فرهنگی رکنا، به نظر می‌رسد نبود برنامه‌ریزی برای ورود چهره‌های جوان ،کارگردان‌ها را برای انتخاب بازیگران بین فاصله سنی ۱۷ تا ۲۶ (متولدین دهه ۷۰) با مشکلاتی مواجه کرده است.بازیگرانی نظیر باران کوثری، الناز شاکردوست، پریناز ایزدیار، امیر جدیدی، ساعد سهیلی، نوید محمدزاده، بخشی از متولدین دهه ۶۰ هستند که در اکثریت تولیدات سینمایی حضور دارند. در مقابل ماهور الوند، علی شادمان، ترلان پروانه و هستی مهدوی فر از جمله بازیگران شناخته شده‌ متولدین دهه ۷۰ هستند که هنوز هم نتوانسته اند خود را به جایگاه بازیگران نسل پیش از خود برسانند.

سینمای محافظه کار ایران

به نظر می رسد سینمای محافظه کار ایران که همواره با مسائل مالی دست و پنجه نرم کرده است، از جانب تهیه کنندگان و سرمایه گذارانش ترجیح داده است که برای بازگشت سرمایه هم که شده از فرمول ها و بازیگران جواب پس داده برای فیلمسازی استفاده کرده و ریسک استفاده از شخصیت های جدید را از خود دور نمایند.ضمن اینکه انتخاب بازیگران چهره در یک فیلم باعث می‌شود تهیه‌کننده و سرگروه سینمایی بهتری هم نصیب فیلم شود.

در روزگاری که اهالی تئاتر هم در راستای تامین سرمایه از چهره‌های محبوب و مشهور استفاده می‌کنند و آموزشگاه های بازیگری نیز با کمترین کیفیت تنها وعده بازی در چند سکانس از یک فیلم تولیدی را به هنر جو می دهند ، مسلم است که چشم انداز روشنی برای آینده بازیگری نمیتوان متصور بود.

سرمایه گذاری سینماداران

نکته جالب اینکه همین سرمایه گذاران و سینماداران ، در مواجهه با بسیاری از فیلمهایی که محمد رضا گلزار، جواد عزتی، شهاب حسینی و رضا عطاران را با خود به همراه داشته و نتوانسته اند حتی نیمی از سرمایه تولیدی خود را باز گردانند ، (آن هم در حالی که معمولا هفتاد درصد هزینه های یک پروژه را دستمزد بازیگران در بر می گیرد ) پاسخ روشنی ندارند.

.شاید در این میان نقش رسانه هایی که با برجسته کردن آمار فروش فیلم و منتسب کردن آن به یک بازیگر مشخص ، با ژورنالیسمی غیر واقعی سعی در حمایت از ستاره مورد نظر خود را دارند نیز کم نباشد .ستاره ای که با اتکا به همین فهرست ها و آمار ژورنالیستی ، دستمزد خود را برای عقد قرارداد پروژه های بعدی بالاتر برده و سینمای ما را به فاز جدیدی از تولید گران قیمت وارد می کندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟