در مراسم رونمایی از یک مستند انتخاباتی چه گذشت؟

شامگاه 17 اردیبهشت ماه، سینما Cinema «فرهنگ» میزبان جمعی از علاقه‌مندان و سینماگران بودند که در آیین آغاز نمایش مستند «انتهای خیابان پاستور» به کارگردانی محسن خان‌جهانی و جعفر محمدی حاضر شده بودند.

این مستند که در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درمی‌آید، درباره دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ است.

روایت این مستند چهار سال پیش و از روزهای ابتدایی حضور نامزدهای انتخابات دولت یازدهم در عرصه رقابت آغاز می‌شود و تا روز مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی ادامه می‌یابد. مستند «انتهای خیابان پاستور» چهار سال پیش آماده اکران بود اما امکان اکران پیدا نکرد و حالا پیش از انتخابات دوره دوازدهم آیین دیدار آن، در گروه هنر Art و تجربه برگزار شد.

پیش از نمایش مستند، محسن خان‌جهانی و جعفر محمدی به همراه عرفان نظیفی، تدوین‌گر این مستند به روی صحنه رفتند و در خصوص سختی‌های ساخت این مستند و اکران آن بعد از چهار سال در سینمای هنروتجربه صحبت کردند.

محمدی در بخشی از صحبت‌هایش این فیلم را نخستین مستند ساخته شده درخصوص تمام ادوار انتخابات ریاست جمهوری دانست و ابراز امیدواری کرد که برای این دوره نیز گروه مستندسازی چنین اتفاق مهم تاریخی را ثبت کنند تا آیندگان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

او همچنین سینمای هنروتجربه را یکی از مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی دولت یازدهم دانست و آن را در کنار بازگشایی خانه سینما، از جمله بزرگ‌ترین کمک‌های این دولت به فرهنگ کشور خواند.

خان‌جهانی دیگر کارگردان این مستند هم که از اکران مستندش بعد از چهار سال در سینمای هنروتجربه خوشحال بود، ابراز امیدواری کرد دیگر مستند سیاسی‌اش یعنی «صندلی شماره ۲۵۷» که در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی است نیز به زودی اکران شود.

در طول نمایش این مستند که یادآور مناظرات چهار سال قبل و حواشی انتخابات آن دوران بود باعث تماشاگران با تشویق و دست زدن به این صحنه‌ها واکنش نشان بدهند.

محمد کارت،مرتضی پایه شناس،مرجان ریاحی،علی قائم مقامی،در کنار مسوولانی از مجلس شورای اسلامی و... پیش از نمایش، پوستر مستند «انتهای خیابان پاستور» را امضاء کردند.

2

1

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 263132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟