تلخ ترین خداحافظی دختر و پدری ! / افتخار به دختر ایرانی + فیلم
حجم ویدیو: 54.70M | مدت زمان ویدیو: 00:07:29

مردجوان شب که چشمانش را بست هیچ وقت فکرش را نمی کرد که دیگر قرار نیست دنیا را ببیند و پایان زندگی با اهدای عضو گره خورده است. حالا با اهدای عضو او چندبیمار نیازمند جان دوباره ای برای ادامه زندگی پیداکردند. رضایت نامه را تنها فرزندش امضاء کرد تا اهدای عضو انجام گیرد. حالا و پس از اهدای عضو مردجوان دخترش مطئن است که به خواسته پسرش عمل کرده است.

به گزارش رکنا، چند بار پدرش را صدا زد اما او بیهوش روی زمین افتاده بود. شواهد حاکی از آن بود که مردجوان حالش خوب نیست. دختر جوان که نگران حال پدرش بود با اورژانس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. اما هیچ کس فکرش را نمی کرد این آخرین باری است که مردجوان به خانه برمی گردد.

اهدای عضو پدر با دست فرشته اش

رها دختر وحید قرضاقلی ،همان جوان 26 ساله ای است که با اهدای عضو پدرش به چند بیمار نیازمند جان دوباره ای بخشید.وی می گوید: پدرم را که به بیمارستان رساندیم پزشکان او را تحت معاینه قرار دادند و گفتند به دلیل افت شدید قند به کما رفته است. با شنیدن این خبر شوکه شدم. پدر 55 ساله ام هیچ سابقه بیماری نداشت و به یک باره به کما رفته بود.

وی ادامه می دهد: پزشکان تلاش کردند تا پدرم از کما خارج شود اما چند روز بعد اعلام کردند او نه تنها حالش خوب نشده بلکه دچار مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی بازنمی گردد.

خبر برای دخترجوان شوکه کننده، یک سال ونیم پیش سرطان مادرش را از او گرفت و حالا باید باجای خالی پدر کنار می آمد. اما این تنهایی و غم فراوان  باعث نشد او دست از کار خیر بردارد.

رها می گوید: وقتی مادرم زنده بود با او در کارهای خیری که انجام می داد شرکت می کردم. پدرم هم آدم بسیار مهربانی بود و هرکاری از دستش برمی آمد برای افرادی که به کمک احتیاج داشتند انجام می داد. وقتی پزشکان درباره مرگ مغزی پدرم گفتند و پیشنهاد دادند تا زمان هست اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم به یاد یک خاطره افتادم.

او اضافه کرد: چندسال پیش در یک برنامه تلویزیونی ماجرای یک اهدای عضو را نشان داد پدرم خیلی ناراحت شد و گفت اگر یک روز برای من این اتفاق افتاد حتما اعضای بدنم را اهدا کنید.این خاطره باعث شد تصمیمم را بگیرم و برگه رضایت نامه را امضاء کنم.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا درباره این پرونده افزود:با رضایت اولیای دم کبد، کلیه ها و نسوج بیمار مرگ مغزی به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

 

 

کدخبر: 702464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟