واقعی / ابرهای کومولونیمبوس مقصر دیشب شناخته شد؟! / هواپیمای ترکیه ای از آسمان تهران گریخت!
حجم ویدیو: 2.97M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28

شرایط جوی دیشب تهران شامل رعد و برق، تگرگ، ابرهای کومولونیمبوس (CB) بوده است که هرکدام از موارد فوق جزو مخاطرات جدی پرواز ترکیش ایر تلقی می‌شوند.

وجود این شرایط در فرودگاه مقصد (امام خمینی) باعث شد پرواز ترکیش ایر TK874 و همچنین پرواز IRA728 ایران‌ایر اجازه فرود نگرفته و به حالت انتظار روند.

چرا پرواز ترکیش ایر در تهران فرود نیامد و راهی باکو شد؟

به گزارش رکنا، در مواقع شرایط ناپایدار جوی، انتخاب اینکه هواپیما در حالت انتظار بماند و سپس اقدام به فرود کند (همچون ایران ایرIRA728) و یا از فرودگاه جایگزین جهت فرود استفاده کند،صرفا بر عهده خلبان بوده و این خلبان پرواز ترکیش ایر بوده که تصمیم به فرود در باکو گرفته است.

با توجه به فرود ایمن پرواز در باکو و بعد از آن پرواز مجدد از باکو به تهران، وجود هرگونه نقص فنی در این هواپیما منتفی است.
همچنین طبق کد اسکواک اعلامی این پرواز که عدد ۰۷۵۷ بوده، این پرواز هیچگونه اعلام حالت اضطراری نداشته و در تمام مدت پرواز هرگز از کدهای حالات اضطراری استفاده نکرده است.

آیا امکان وجود خطا در نمایش موقعیت پرواز وجود دارد؟

بله، داده‌های نمایش داده شده توسط سایت فلایت رادار ۲۴ و مخصوصا موقعیت اعلامی ممکن است با خطایی مواجه شده باشد به عنوان مثال طبق موقعیت اعلامی این سایت، دیشب پرواز کیش ایر پس از انجام مانوری خارق‌العاده در محدوده غرب و شمال غرب تهران و حوالی شهران به زمین نشسته است.

مشکلی در پروازهای فرودگاه امام وجود ندارد

کن نیوز منبع اخبار هوانوردی مدعی شد، شنیده شدن آژیر در مناطقی از غرب تهران و همچنین هولدینگ تعدادی از پروازهای ورودی به فرودگاه امام خمینی روی تهران این شائبه را برای برخی از رسانه‌ها بوجود آورده که شاید این دو موضوع به هم ارتباط داشته باشد.
استعلام کن‌نیوز نشان می‌دهد هولدینگ پروازها به علت وضعیت نامناسب آب و هوایی تهران بوده و ربطی به آژیر شنیده شده ندارد.

آخرین خبر / سرنوشت هواپیمای ترکیش ایر چه شد؟ / فرود آمد یا به باکو رفت ؟

گفتنی است که برخی منابع اعلام کردند هواپیمای ترکیش‌ به سلامت فرود آمده است و برخی منابع اعلام کردند که هواپیما ترکیش ایر از ایران خارج شد و به سمت باکو میرود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

صدای آژیر

کدخبر: 656287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟