ناگفته های عجیب از خودکشی کودک کار / دومین بار بود خودکشی می کرد+ فیلم
حجم ویدیو: 7.13M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

کودک کار در برنامه ماه عسل گفته بود از صبح تا شب کار می کنم و وقت نکرده ام به آرزویم فکر کنم.اما حالا او خودکشی کرده است و آرزوهای نهفته اش زیر خروارها خاک خفته اند.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا،نام رضا فیوجی،کودک کاری که در برنامه ماه عسل معروف شده بود روز گذشته خودکشی کرد و این حادثه دردناک در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد.

روایت یکی از همراهان جمعیت امام علی در مورد رضا فیوجی

دوستان رضا فیوجی در فضای مجازی از او به عنوان فردی که همیشه بالاتر از سنش رفتار می کرد و با استعداد یاد می کنند.

یکی از همراهان جمعیت امام علی در صفحه شخصی خود در مورد رضا فیوجی نوشت:«خیلی بچه بودیم که قرار بود با هم تئاتر کنیم.اما تمرینات ما به اجرا ختم نشد.بعد از آن چند سال گذشت و دوباره روی صحنه وقتی داشت کنار رفقایش می درخشید او را دیدم.»

او در ادامه گفت:«از وقتی فهمیدم دیگر رضا نیست چهره اش قاب شد پشت پلک هایش.او روی صحنه بود و لوتی می خندید،دست می گذاشت روی سینه اش و می گفت خیلی چاکریم!صدایش در گوشم می پیچد وقتی با صدای به بلوغ رسیده اش،عرض ادب می کرد.»

او در مورد بازی رضا روی صحنه تئاتر در ادامه گفت:«با خودم می گفتم که چقدر خوب بازی می کند.چقدر زود بزرگ شد و چقدر زود قد کشید.چقدر زود حتی قبل از اینکه جایزه بهترین بازیگر جشنواره تئاتر را بگیرد ما را ترک کرد!»

او در آخر گفت:«رضا روح نحیف همان دوران کودکی اش را پنهان کرده بود و برای هیچ کس تعریف نمی کرد که چطور گریه می کند.کاش بیشتر تحمل می کردی رضا.»

همچنین او در مورد رضا گفته بود:«رضا مثل مرد قرص و محکم بود و با اعتماد به نفسی که داشت می دیدم که او برای زندگی جدید آماده است.»

رضا فیوجی که بود؟

رضا فیوجی نام جوان 20 ساله ای بود که از حدود 13 سالگی تحت پوشش جمعیت امام علی بود.او و خنواده اش در محله شوش زندگی می کردند.زمانی که مهمان برنامه ماه عسل شد حدودا 13 ساله بود.در برنامه ماه عسل جمله ای گفت که او را معروف کرد.او که به عنوان کودک کار مهمان برنامه احسان علیخانی شده بود در پاسخ به سوال مجری که گفت چه آرزویی داری گفت:« «من هیچ آرزویی ندارم.چرا؟چون وقت نداشتم به آرزو فکر کنم.چون صبح تا شب سر کار بودم اصلا نتوانستم به آن فکر کنم.دلم می خواست قدرت داشتم به همه کمک کنم.»

دومین بار بود که کودک کار دست به خودکشی می زد

روابط عمومی جمعیت امام علی در قسمتی از بیانیه خود در مورد رضا اینطور نوشت:«رضا که ماه آینده بیست ساله می‌شد، به عنوان یک استعداد ناب، در حال درخشیدن در عرصه هنر بود و علاوه بر نویسندگی، در چهار نمایش گروه تئاتر خانه ایرانی لب‌خط ایفای نقش کرده بود. همچنین در زمینه شغلی نیز وضعیت رو به پیشرفتی داشت، به طوری که در همین دی ماه، با پس‌انداز خود و به صورت قسطی، یک دستگاه پرس از صاحب‌کار خود خریده بود تا درآمدش را افزایش دهد.

در صحبت‌ها و رفتارهای وی در این مدت نیز، هیچ علائم حادی دیده نمی‌شد و از طرف دیگر، پس از دومین اقدامش به خودکشی، با مربی داوطلبی که پدرانه و برادرانه چهار سال کنارش بوده، عهد بسته بود هر زمان حالش نامساعد بود، هر ساعتی از شبانه‌روز، با مربی‌اش تماس بگیرد و صحبت کنند و همواره به این پیمان خود وفادار بود. اما روزی که از دنیا رفت، مربی هیچ پیام یا تماسی از رضا نداشت. ذکر این نکته هم ضروری است که درباره رضا به خاطر سختی‌ها و مشکلاتی که دست به گریبانش بود، اقدامات درمانی و حمایتی لازم هم توسط متخصص صورت می‌گرفت.»

همچنین افزود:« رضا از بهترین فرزندان جمعیت بود و برای تغییر زندگی خود ایستاد و تلاش کرد و به تدریج به نقطه اتکا و الگویی سالم برای دیگر کودکان و نوجوانان خانه ایرانی تبدیل شد و همین مسئله است که ما را نیز در بُهت فرو برده است. هر چند درباره علت مرگِ رضا ما صاحب‌نظر نیستیم و پزشکی قانونی باید نظر دهد، اما در هر صورت، باید گفت رضا «روزهای خوبی» را پشت سر می‌گذاشت و از آینده خود ناامید نبود. البته این که می‌گوییم «روزهای خوب»، نسبی است... این روزهای خوبِ رضا، نسبت به روزهای بسیار بسیار بدی است که هر روز بر بی‌شمار کودک و نوجوان محلات حاشیه می‌گذرد.»

در متنی که روابط عمومی جمعیت امام علی منتشر کرده است،در مورد خدمات این جمعیت صحبت شده است.اگر قرار است وضع امثال رضا با قرار گرفتن در این تشکل ها بهتر که نشده هیچ،بدتر شود و به خودکشی کشیده شود،پس نقش این تشکل ها چیست؟

در جایی از این متن اشاره شده که جمعیت امام علی تنها تا 18 سالگی مسئول رسیدگی به وضع نوجوانان است.

انتقاد تند به برنامه ماه عسل و احسان علیخانی

انتشار خبر خودکشی کودک کار انتقاد تند کاربران فضای مجازی به برنامه ماه عسل و مجری این برنامه را به همراه داشت.اما باید توجه داشت رسالت یک رسانه انعکاس و بازتاب وضعیت افراد ماجراست.پیگیری وضعیت افرادی که موقعیت آنها خبری می شود بر عهده نهادها و افراد نیکوکار است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
فاطمه شیخ علیزاده
آیا این خبر مفید بود؟