فیلم بازسازی صحنه قتل میترا استاد توسط نجفی / پایان یک پرونده جنجالی!
حجم ویدیو: 27.27M | مدت زمان ویدیو: 00:03:48

قتل میترا استاد به حادثه کشته شدن او بدست همسرش محمدعلی نجفی سیاست‌مدار و شهردار پیشین تهران اشاره دارد که با استفاده ازشلیک گلوله از سلاح گرم انجام شد. او هفتم خردادماه ۱۳۹۸ به ضرب گلوله در خانه‌اش به‌قتل رسید. جسد او در حمام منزلش در طبقهٔ هفتم برج آرمیتا در منطقهٔ سعادت آباد تهران یافته شد. دقایقی پس از اعلام خبر قتل میترا استاد، برخی همسرش را به‌عنوان مظنون اصلی معرفی کردند که از سوی مقامات قضائی رد شد. اما محمدعلی نجفی ساعاتی بعد با مراجعه به پلیس آگاهی خیابان وحدت اسلامی تهران به قتل همسر دومش با اسلحه اعتراف کرد و بازداشت شد. او انگیزهٔ اصلی از ارتکاب قتل را فشار روانی و مشکلات خانوادگی اعلام کرد.
به دلیل اینکه خانواده میترا استاد شکایت خود را درباره کشته شدن او پس گرفته اند، موضوع قصاص از میان رفت.در این پرونده، محمد علی نجفی به شش سال و نیم حبس محکوم شده است و این رای با فراز و نشیب های زیادی به تایید رسید. 

 نجفی ۷۰ سال دارد و با ۱۲ سال سابقه از جمله سیاستمدارانی است که بیشترین سابقه وزارت را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران داشته است

بازسازی صحنه قتل میترا استاد در سریال آقازاده 

سریال آقا زاده

به گزارش گروه فرهنگی رکنا، سریال آقازاده، ماجرایی پیرامون چند قصه فساد سیاسی، امنیتی و اقتصادی است که در هم تنیده شده و داخلی بودن شخصیت های سریال برای مخاطب جذاب تر کرده است. اما آنچه کنجکاوی مخاطبان را برانگیخته است، پیدا کردن پروند ها و شخصیت هایی است که مشابه آن در دنیای واقعی وجود دارد.

آقازاده

یکی از شخصیت هایی که برای مخاطبان جالب است، دکتر بحری در این سریال است که به نوعی بازسازی از شخصیت محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران است و همچنین کاراکتر سارا در فیلم، آن هم بازسازی از شخصیت میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی است.

آقازاده مجموعه‌ای به‌صورت نمایش خانگی به کارگردانی بهرنگ توفیقی ، تهیه‌کنندگی و نویسندگی حامد عنقا است. فیلم‌برداری این مجموعه از سال ۱۳۹۸ و پخش آن از روز جمعه ۶ تیرماه ۱۳۹۹ در شبکهٔ نمایش خانگی آغاز شد.

خلاصهٔ داستان

سریال «آقازاده» در ژانر درام اجتماعی و سیاسی داستان یک آقازاده به نام نیما بحری (امیر آقایی) است که تخلفات اقتصادی مرتکب شده و یک مأمور به نام حامد تهرانی (سینا مهراد) که او هم یک آقازاده است، البته با خصوصیاتی کاملاً مخالف تلاش می‌کند تا دست نیما را رو کند.

آقازاده

در این سریال همچنین به طور حاشیه ای، به تعدادی از پرونده های مهم قوه قضائیه پرداخته می شود که عبارتند از :

قتل میترا استاد توسط همسرش محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران ( قتل سارا فضلی توسط دکتر امیر بحری)

پرونده اکبر طبری معاون سابق قوه قضاییه که به اتهام فساد محاکمه شد ( پرونده حاج حسن )

پرونده الکس، بزرگترین قاچاقچی دختران ایرانی به اروپا ( پرونده الکس )

پرونده فساد هلدینگ پدیده شاندیز ( شرکت نیما بحری در مشهد )

پرونده پولشویی در پوشش فروش های هنری جشنواره حراج خاورمیانهبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟