شلیک خونین دزدان فراری به پلیس تهران /  آنها در 4 استان فراری بودند! +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه علی گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت 10 شب 8 اردیبهشت ماه سال جاری وقوع تیراندازی منجر به مصدومیت در محدوده ستارخان خیابان فرزانه از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی به اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی اعلام شد.

نخستین سرنخ از دزدان مسلح

وی بیان داشت : با حضور کارآگاهان اداره یکم در محل و بررسی های میدانی مشخص شد، واحد گشت کلانتری 137 نصر هنگام گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت بنلی پارک شده در مقابل یک ساختمان 5 طبقه مظنون شده که با استعلام صورت گرفته مشخص شد پلاک نصب شده سرقتی بوده و متعلق به یک دستگاه موتورسیکلت هندا 125 می باشد که دو روز قبل در همان محدوده سرقت شده است.

سرهنگ گودرزی افزود: ماموران کلانتری مشاهده کردند 2 مرد 25 ساله از همان ساختمان خارج و سوار بر موتورسیکلت شدند که بلافاصله ماموران دستور توقف موتورسیکلت را اعلام کردند.

شلیک سارق مسلح به پای مامور پلیس

وی با اشاره به اینکه متهمان با ایجاد جو سازی موتورسیکلت را رها و از محل متواری شدند، گفت: یکی از ماموران به تعقیب آنان پرداخته که ناگهان یکی از مظنونان با کشیدن اسلحه کمری پای مامور را مورد هدف قرار می دهد و به صورت پیاده موفق از محل فرار می کند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات میدانی خود و با مراجعه به محل خروج آنان یافتند متهمان، سارق منزل می باشند که با تخریب در ورودی آپارتمان طبقه سوم شده و تعدادی اموال با ارزش طلاجات و وجه نقد مال باخته را به ارزش 300 میلیون ریال سرقت کرده اند.

گودرزی ابراز کرد: کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات جنایی مالک موتورسیکلت بجا مانده در صحنه درگیری را به هویت اصغر شناسایی کردند و در ادامه مشخص شد وی صاحب یک فروشگاه موتورسیکلت در محدوده میدان گمرک است.

وی بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته از اصغر اظهار داشت: موتورسیکلت را در اواخر بهمن ماه سال گذشته به صورت قولنامه ای به شخصی بنام "حمید 26 ساله " فروخته ام.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بدست آمدن این سرنخ کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی یافتند "حمید" یکی از مجرمان حرفه ای و 24 فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت منزل در سال های گذشته دارد.

این مقام انتظامی پلیس پایتخت عنوان کرد : با بدست آمدن این اطلاعات مخفیگاه حمید در محدوده جنوب تهران شناسایی شد و در ادامه تحقیقات همدست دیگر وی بنام فرید 25 ساله دارای 30 فقره سابقه سرقت منزل نیز شناسایی شد.

کارآگاهان با در اختیار گذاشتن اطلاعات به بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران دستور دستگیری سارقان صادر شد. در 19 اردیبهشت ماه سال جاری در یک عملیات پلیسی هر  2 سارق دستگیر شدند و در بازرسی بدنی از فرید تعداد 9 فشنگ جنگی و از مخفیگاه وی یک دستگاه خودوری مزدا3 کشف و متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی انتقال یافتند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته از فرید ضمن قبولی تیراندازی منجر به مصدومیت مامور کلانتری به سرقت منزل به اتفاق همدستش معترف و اظهار داشت: ما با پرسه زنی در سطح شهر با انتخاب سوژه ها در ساعات سر شب با تخریب درب ورودی منازل وارد ساختمان شده و با سرقت گاوصندوق و اموال با ارزش وجه نقد و طلاجات را سرقت و در صورت لزوم از اسلحه استفاده می کردیم. سپس اموال را به مالخر می فروختیم .

سارقان تحت تعقیب

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی خود با بررسی های سیستمی یافتند فرید و حمید به اتهام سرقت منزل از شهرهای تبریز، همدان و قم تحت تعقیب پلیس می باشند که در با انجام تحقیقات تکمیلی به ده ها فقره سرقت منزل در شهرهای اعلامی معترف شدند و در بررسی های بیشتر مشخص شد سارقان از خودروهای بی ام دبلیو - مزدا3- فولکس واگن-پژو405 و پراید111 در سرقت منازل شهر های دیگر استفاده می کردند.

معاون جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: با توجه به تلاش های بی وقفه همکارانم در اداره یکم که منجر به دستگیری عامل ایراد جراحت به مامور کلانتری و انهدام باند سرقت منزل در تهران و شهرهای مختلف شد. متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای تحقیقات تکمیلی، کشف کلت کمری ، دستگیری خریداران اموال مسروقه و شناسایی شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار دارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 568509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟