رسیدگی به این پرونده از شامگاه 3 بهمن 93 در ساختمانی شش طبقه‌ در خیابان ابوالحسنی محله مجیدیه تهران رخ داد. در این آتش‌سوزی یک زن میانسال، نوه‌اش و دو مرد جوان از ساکنان خانه جان باختند. به‌دنبال این حادثه Incident موضوع به بازپرس کشیک قتل Murder پایتخت اعلام و تیم تحقیق وارد عمل شدند.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که آتش‌سوزی عمدی بوده است. تحقیقات نشان می‌داد خودروهای داخل پارکینگ به عمد آتش زده شده و سرایت آتش به تمام ساختمان منجر به این حادثه شده بود. از سویی بررسی‌ها مشخص کرد، سرایداری که مدتی قبل از سوی مالک ساختمان اخراج شده، روز حادثه در حال پرسه زدن در اطراف ساختمان دیده شده است و چند نفر شهادت دادند که از او شنیده‌اند تصمیم دارد از مالک ساختمان انتقام بگیرد.

بدین ترتیب با انجام تحقیقات سرایدار بازداشت شد اما وی منکر آتش‌ افروزی مرگبار بود. سرایدار ساختمان مدتی بازداشت شد اما از آنجایی که مدارکی علیه وی در دست نبود آزاد شد.

در ادامه بررسی‌ها 8 مظنون دیگر نیز بازداشت شدند اما نبود مدارک و شواهد کافی باعث شد تا آنها نیز پس از مدتی آزاد شوند. باتوجه به آنکه عامل این جنایت Crime شناسایی نشد؛ بازپرس محسن مدیر روستا از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران قرار منع تعقیب در پرونده را صادر کرد. اما دادیار اظهار نظر دادسرای امور جنایی تهران با این رأی مخالفت و اعلام کرد که یکی از 9 مظنونی که در این پرونده از آنها تحقیق شده است در این آتش‌سوزی دست داشته و عامل اصلی است.

به خاطر اختلاف نظر بازپرس پرونده و دادیار اظهار نظر؛ پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. قضات دادگاه نیز پس از مطالعه پرونده با نظر دادیار موافقت کردند و قرار شد پس از تحقیقات بیشتر یکی از این 9 مظنون پرونده به‌عنوان عامل اصلی آتش‌سوزی معرفی شود و با اجرای مراسم قسامه تکلیف پرونده مشخص شود.

بدین ترتیب دادگاه کیفری از شاکی‌ها و اولیای دم پرونده خواست تا طبق قانون Law 50 نفر از آنها به همراه خانواده و اقوامشان با حضور در دادگاه کیفری مراسم قسامه را اجرا کنند. با اجرای مراسم قسامه، یکی از مظنونان پرونده به‌عنوان قاتل The Murderer معرفی و مجازات خواهد شد. اما در صورت اجرا نشدن این مراسم، با درخواست اولیای دم دیه از بیت‌المال پرداخت خواهد شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

مادری از پسرش حامله شد! + عکس

8 طلاق باورنکردنی بازیگران مشهور + عکس ها

باور کنید زنم را از چنگم درآورد / این مرد بدون شرط بخشیده شد!

پسر 14 ساله را برهنه در خرابه پیدا کردند! / 2 مرد شیطان صفت دستگیر شدند+عکس

اعدام در ملأ‌عام برای شیطان صفت تهرانی

شوهرم نیمه شب از خانه دخترخاله شوهردارم بیرون آمد!

حکم دادگاه تهران برای شوهر خانم بازیگر مشهور + عکس

شوخی احمقانه 10 پسر با دختر دانش آموز 13 ساله

رفتار بیشرمانه مریم رجوی در ماجرای بسته شدن حجره های بازار

چتر نجاتی که باز نشد + عکس

نقشه هولناک زن جوان برای یک مغازه دار مشهدی / شب بود که او مرا بیهوش کرد!

گفتگو با پدر زن پزشک تبریزی / اعدام می خواهیم! / زنی که با دامادم ارتباط داشت به خارج فرار کرده است + عکس

راز جسد بدون لباس زن تنها در خانه اش چیست؟! / یک مرد به این خانه می رفت!

دختر عمویم با اینکه شوهر داشت دست به بی آبرویی زده بود / جوان آبادانی با اسلحه به کلانتری رفت!

کدخبر: 392414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟