خانواده ام کمی خرت و پرت خریدند و مرا به خانه بخت فرستادند. من و شوهرم زندگی مشترک خود را در زیرزمین کوچک خانه پدر شوهرم آغاز کردیم

خانه ای که رفت و آمد وقت و بی وقت2 جاری و خواهر شوهرم و بچه های آنها در آن آرامشم را بر هم می زد. سر همین مسائل و با توجه به دخالت های دیگران در زندگی ام ،با شوهرم اختلاف پیدا کردم.

بگو و مگو های ما به گوش اطرافیان هم رسید.از طرفی مادرم می خواست از من حمایت کند و از طرفی خانواده شوهرم دوآتیشه از او حمایت می کردند.

این وضعیت سبب شد فاصله عاطفی من و شریک زندگی ام روز به روز بیستر بشود .هر موقع جرو بحثمان می شد.از خانه بیرون می زد و بعد به خانه دوستش می رفت..

وقتی فهمیدم چه بلایی سر زند گی ام آمده است که خیلی دیر شده بود.شوهرم مواد مخدر Drugs مصرف می کرد و من نتوانستم جلوی این کارش را بگیرم.

این اواخرحالش خیلی بد شده بود ، کتکم می زد و اعصاب و روانم را به بازی می گرفت . تحمل چنین شرایطی را نداشتم ،عذاب می کشیدم و نمی توانستم حرفی بزنم .

نقشه احمقانه ای به سرم زد. از خانه فرار Escape کردم و با اتوبوس به مشهد آمدم در اینجا وقتی به ترمینال رسیدم. دچار ترس و وحشت شدم.کمی پیاده روی کردم.

بعد هم آدرس کلانتری را گرفتم و در کلانتری 18 نقشه کثیف دیگری به سرم زد .چون می ترسیدم شوهرم بیاید و دمار از روزگارم در بیاورد .ادعا کردم فردی مرا ربوده و از شهر خودمان به اینجا آورده است.

اما پلیس Police زرنگ تر از این حرف ها بود و فهمید دروغ سرهم می کنم .کارشناس مشاوره کلانتری گفت کمکم می کند و دلم قرص شد.

متاسفانه ازدواج من از اول هم غلط بود .دایی ام اصرار داشت با پسر شریکش ازدواج کنم.او حتی اجازه نداد پدرم تحقیق کند .شوهرم سر به راه و اهل زندگی نیست.

همان هفته اول فهمیدم مواد مخدر مصرف می کند. می گفت تفریحی لب به دود مواد می زند و قول داد خودش را اصلاح کند.

چند هفته ای نگذشته بود که متوجه شدم حتی یک زن هم طلاق داده و در این رابطه هیچ حرفی به من و خانواده ام نزده است. اگر تحقیق کرده بودیم یا به مشاوره قبل از ازدواج می رفتیم، شاید این همه بدبختی دچار نمی شدم. دلم از او سیاه شده و حس می کنم دوستش ندارم. از طرفی خانواده اش هم با دخالت های شان قوز بالا قوز شده اند و از نظر روحی و روانی آزارم می دهند. امیدوارم راهی برای حل این مشکلات پیدا کنم.

متاسفانه دایی ام فقط به خاطر این که موقعیت شغلی و مالی خود را تثبیت کند اصرار داشت من با پسر شریکش ازدواج کنم و ... .

گفتگو با کارشناس:

«صالح محمدپور» دانش آموخته دانشگاه علوم و تحقیقات و عضو انجمن روانشناسی ایران در این باره می گوید: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: بعد از مشورت ، هرگز گسی گمراه نخواهد شد و به بیراهه نخواهد رفت.

پس مشورت گرفتن آن قدر اهمیت دارد که حضرت می فرمایند اگر مشورت نکنی به بیراهه خواهی رفت.

کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی افزود: ماجرا دقیقا همین است که با یک مشاوره پیش از ازدواج از بروز این اتفاقات جلوگیری می شد.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این که مشاوره پیش از ازدواج تضمینی بر درست بودن و بی مشکل ماندن ازدواج نمی شود .

این مرد وزن هستند که با بررسی نیازها، ملاک ها و هدف های خود از یکدیگر در کنار کمک های مشاور ، پیش از ازدواج می توانند انتخابی بهتر و تصمیمی قطعی برای ازدواجی درست و منطقی بگیرند.

صالح محمد پور افزود: زوجین وقتی بعد از ازدواج با مشکلات اینچنینی روبرو می شوند بهترین راه ، ابتدا دریافت راه حل و در صورتی که نتیجه ای مناسب حاصل نشد ازیک مشاور کمک بگیرند. نه این که فرار کرده و حل و فصل مشکلات را به قفل و بند تبدیل کنند.

وی گفت: وقتی از خانواده تان کمک می گیرید حواس تان باشد این مرحله بعد از آن است که شما نتوانسته باشید مشکلات تان را با هم حل کنید واجازه ندهید خانواده از شما حمایت بی حد و حصر کنند ؛پس هم لازم است با خانواده خود و همسرتان صحبت کنید آن هم با یک نفر، نه همه اهل خانواده.

در این ماجرا می بینیم زن و شوهر اشتباهاتی کرده اند که کارشان را با مشکلات بیشتری مواجه ساخته وحل آن را سخت کرده است.

وی تاکید کرد: خانم ها و آقای های جوان حواس تان باشد تا وقتی شما به دیگران چیزی نگویید دیگران در زندگی تان دخالت نکرده و فرصتی برای دخالت های بی جا و مخرب پیدا نخواهند کرد.

محمد پور اظهار داشت: بهترین مشاور شما ابتدا پدر یا مادر در خانواده سپس مشاوران و روان شناسان در مراکز مشاوره و مشاوران در کلانتری ها و ... هستند نه اطرافیانی که تخصی در این رابطه ندارند و شاید با دلسوزی و جانبداری نظر و راهکاری ارائه بدهند که اختلاف ها و مشکلات تان را بیشتر کند.

این مشاوره خانواده و مدرس مهارت های زندگی در پایان خاطر نشان کرد: امروزه با درک اهمیت موضوع مشاوره و با توجه به درخواست شهروندان برای استفاده از خدمات مشاوره ای ، مراکز تخصصی از سوی سازمان های مختلف ایجاد شده که در نیروی انتظامی نیز مراکز مشاوره و همچنین دوایر اجتماعی کلانتری ها به مردم خدمات تخصصی ارائه می دهد.

در سازمان بهزیستی نیز تلفن 1480 برای مشاوره تلفنی در نظر گرفته شده که خانواده های عزیز می توانند از این خدمات نیز استفاده کنند.

نویسنده: غلامرضا تدینی راد - کارشناس رسانه - معاونت اجتماعی پلیس خراسان رضوی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

2 بار اقدام وحشیانه راننده با زینب 12 ساله + عکس

لو رفتن قتل فجیع مهندس تهرانی در تماس یک زن از امریکا!

برای بچه های مدرسه نامه های عاشقانه می نوشتم / شیطنت های ملیحه نفسم را بندآورد!

زشت ترین خودروی جهان در تهران + عکس

جومونگ، پدر 3 قلوهای بامزه + عکس

زمان اعدام قاتل اتوبوسی خیابان پاسداران مشخص شد

فوری / 2 دختر دبیرستانی در پل کابلی تبریز خودکشی کردند + عکس

راز سیاه دختران اینستاگرامی جهانگرد! / همه حسرت این دختران را می خوردند ! + عکس

نویسنده کتاب بابا آب داد به دیار حق شتافت + عکس

ادعاهای باورنکردنی 3 برادر قوی هیکل که در روز روشن تهران گروگانگیری کردند! + عکس

دختر معلول 30 سال با جسد مادرش زندگی کرد + عکس های باورنکردنی

خطر دراکولا در خیابان ولیعصر تهران + تصاویر

کدخبر: 361450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟