سلیمی: یکسری بی‌برنامگی‌ها به تیم وزنه برداری لطمه زد/ لاشا به مجموع نیم تُن هم می‌رسد

تیم ملی وزنه‌برداری ایران توانست در مسابقات جهانی وزنه‌برداری در تاشکند ازبکستان خوش بدرخشد و در رده‌بندی امتیازی این مسابقات، تیم مردان ایران که با 10 نماینده شرکت کرده بود، با 548 امتیاز و پشت سر فدراسیون روسیه که 581 امتیاز کسب کرده بود، در رده دوم وزنه‌برداری جهان قرار گرفت. همچنین در بخش مدالی نیز تیم ملی وزنه‌برداری، با دو مدال طلا، سه نقره و سه برنز به عنوان پنجمی بسنده کرد. 

بهداد سلیمی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص ارزیابی خود از عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات جهانی تاشکند اظهار داشت: حیث مجموع عملکرد بچه‌ها بد نبود اگر چه نتیجه می‌توانست بهتر از این هم باشد. متاسفانه یکسری بی‌برنامگی و لج بازی‌ها باعث شد تا نتیجه تیم ایران که می‌شد بهتر از این هم شود، نشود. به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم.

وی افزود: رسول معتمدی خوب کار کرد و خوب هم وزنه زد. حقوقی هم در وزن 102 کیلوگرم شرایط خاص خودش را دارد. در فوق سنگین نیز هم علیرضا یوسفی و هم آیت شریفی با توجه به جمیع جهات عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند. البته در 109 کیلوگرم به شخصه انتظارات خیلی بیشتر بود تا آنها بتوانند خیلی نتیجه بهتری بیاورند ولی خوب مسابقه است و شرایط خاص خودش را دارد. 

دارنده مدال طلای المپیک لندن درباره اینکه عملکرد لاشا تالاخادزه را چگونه دید، گفت: لاشا خیلی خوب و عالی روی تخته ظاهر شد. باید دانست او سالیان سال است که در این دسته یکه‌تازی می‌کند و کسی هم نیست توانایی رقابت با او را داشته باشد و به نظرم او توانست وزنه‌های خوبی در تاشکند بزند. در مجموع تالاخادزه ورزشکار بزرگی است و به نظرم این توانایی نیز در او وجود دارد تا به مجموع 500 کیلوگرم هم خیلی زود برسد. حتی در صحبتی که با او در المپیک توکیو داشتم او به من گفت در دستور کار خود دارد تا پس از مسابقات جهانی به رکورد مجموع نیم تن هم برسد. کسی نیست تا مدتی به رکوردهایی که او ثبت کرده حتی نزدیک شود چه برسد بخواهد آن را بشکند.

سلیمی در ادامه صحبت‌های خود گفت: بالاخره نسل عوض شده و نفرات جوان پا به عرصه گذاشته‌اند و باید قبول کرد جوانان برای اینکه به شرایط ایده‌آل برسند مدتی زمان می‌برد تا به هارمونی لازم دست یابند. البته با وجود این موضوع، اما ایرادات فنی زیادی به کادرفنی وارد است هر چند که نمی‌خواهم به آنها ورود کنم. اما هر چه است چه قبل از اعزام و حتی چه در حین مسابقه مشکلاتی برای وزنه‌برداران وجود داشت اما درباره آنها اظهار نظر نمی‌کنم.

وی درباره لیگ برتر هم در هفته دوم عنوان کرد: 14 دی ماه هفته دوم لیگ است و شرایط تیم ما شرایط بدی نیست. در هفته اول توانستیم با اختلاف کمی به جایگاه اولی برسیم. متاسفانه از بچه‌های ملی‌پوش خودمان لطمه خورده‌ایم، زیرا بالاخره ما هزینه کرده‌ایم و اینطور نیست رایگان با آنها قرارداد انعقاد کرده باشیم و وقتی قراردادی با نفرات ملی‌پوش منعقد می‌کنیم توقع هم از ما برای نتیجه گرفتن زیاد است. از بین ملی‌پوشان ما امیر عزیزی، ایوب موسوی و محمد زارعی و بیگلری مصدوم هستند.

وی در پایان درباره نتایج بانوان هم اینطور گفت: بانوان در مرحله‌ای نیستند که از آنها اکنون انتظار مدال داشت. فعلأ همین حضور کافی است و باید به آنها فرصت داد تا آبدیده شوند. یکتا جمالی و الهام حسینی باید در مسابقات بیشتری بروند تا بتوانند آنها هم به مدال برسند. اما هر چه است زمان می‌برد تا آنها هم مانند مردان بتوانند نهالی را که کاشته شده در زمان مناسب خود درو کنند.

کدخبر: 753207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟