سپاهان و استقلال؛ معادله تعیین صدرنشین چیست؟

به گزارش رکنا ورزشی، شب گذشته حکم کمیته انضباطی در خصوص گل گهر، سپاهان و استقلال در جدول با یکدیگر برابر شدند. بعضی رسانه ها معتقد بودند سپاهان صدرنشین است و دسته دیگر معتقد به صدرنشینی استقلال.

 در همین رابطه سهیل مهدی در خصوص صدرنشین لیگ برتر در روزهای اخیر اظهار داشت:  بازی رو در رو ملاک بحث ارجعیت تیم ها است اما شرط و شروط خاصی دارد. یعنی اینکه باید مسابقات به پایان برسد. اما حالا که لیگ به پایان نرسیده و بازیها در جریان است. همان رویه قدیم است. یعنی ابتدا امتیاز، بعد تفاضل گل و بعد به بازی جوانمردانه(تعداد کارت زرد و قرمز) استناد می شود. 

جدول لیگ برتر

وی در پاسخ به این سول که تا قبل از اعلام رای انضباطی مهاجم گابنی گل گهر، استقلال و آلومینیوم از همه لحاظ در جدول برابر بودند، آنوقت چطور صدرنشین تعیین شد، تصریح کرد: چند قدم و چند مرحله برای تیم ارجح تر وجود دارد. به ترتیب امتیاز، بازی رو در رو، تفاضل گل، بازی جوانمردانه( کارت زرد و قرمز) امتیازاتی محسوب می شوند که جایگاه تیم را محسوب می کند. معمولا خیلی کم این اتفاق می افتد که امتیاز، گل زده و خورده برابر باشد ناچاراً به سراغ کارت های زرد و قرمز می رویم. 

*اخبار لحظه ای ورزش ایران را از کانال تلگرام رکنا ورزشی دنبال کنید.

کدخبر: 752379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟