خداحافظی آگوئرو از دنیای فوتبال/ مدیر ورزشی سیتی به نیوکمپ رفت + فیلم

به گزارش رکنا ورزشی، سرخیو آگوئرو در فصل نقل و انتقالات تابستانی پس از اتمام قرارداد و افتخارات متعدد افتخارآفرینی در ترکیب منچسترسیتی، از این تیم جدا شد و به هوای هم تیمی شدن با لیونل مسی به پیشنهاد بارسلونا پاسخ مثبت داد. اما شرایط از همان ابتدا باب میل این مهاجم 34 ساله و آرژانتینی پیش نرفت و لیونل مسی به علت مشکلات مالی عدیده باشگاه بارسلونا و عدم تمدید قرارداد با این تیم راهی پاری سن ژرمن شد.

پس از آن سرخیو آگوئرو خیلی زود دچار مصدومیت شدیدی شد و دو ماهه ابتدایی فصل جاری را نیز از دست داد. اما در ادامه و بعد از انجام تنها چند بازی برای بارسلونا، یک مشکل عجیب باعث دوری او از میادین شد. البته سرخیو آگوئرو در دیدار مقابل آلاوس دچار عارضه قلبی شد و در همان اواسط مسابقه زمین را به مقصد بیمارستان ترک کرد. در ابتدا باشگاه بارسلونا اعلام کرد او حداقل سه ماه قادر به بازی کردن نیست و در ادامه شرایط این بازیکن برای بازگشت احتمالی بررسی خواهد شد. 

دیروز بارسا تایید کرد که نشست خبری خداحافظی آگوئرو از فوتبال ساعت 12 امروز به وقت محلی برگزار خواهد شد، در این مراسم خوان لاپورتا رئیس بارسا و بازیکنان تیم و همچنین پپ گواردیولا سرمربی سیتی به همراه تیکی بگریستین مدیر ورزشی سیتی حضور داشتند.

photo_2021-12-15_14-43-00

در این نشست آگوئرو به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.او دقایق پیش در کنفرانس مطبوعاتی خود در نیوکمپ رسما این موضوع را تایید کرد.

ستاره 34 ساله آرژانتینی امسال در 165 دقیقه حضور در میدان توانست یک گل بزند که در الکلاسیکو و مقابل رئال بود و این آخرین گل او در بازی های رسمی فوتبال خواهد بود. در همین رابطه آگوئرو اظهار داشت:  

این کنفرانس برای اطلاع‌رسانی به شماست تا به شما بگویم که تصمیم گرفته‌ام از فوتبال حرفه‌ای کنار بروم. این لحظات سختی است ولی بابت تصمیم که گرفته‌ام خوشحالم. علت آن وضعیت سلامتی‌ام در یک ماه گذشته است.

من تحت نظر پزشکان بودم و آنها به من گفتند که بهتر است فوتبال را کنار بگذارم من 10 روز پیش این تصمیم را گرفتم, هرکاری که وجود داشت انجام دادم تا ببینم که آیا امیدی است یا خیر ولی نقطه امیدی نبود. از 5 سالگی که توپ فوتبال را پیدا کردم همیشه دوست داشتم فوتبال بازی کنم رویای من حضور در لیگ دسته اول بود و هرگز به اروپا فکر هم نمی‌کردم . اتلتیکو در 18 سالگی روی من حساب باز کرد. نهایت احترام را برای هواداران سیتی دارم که می‌دانند چقدر این تیم را دوست دارم و همچنین هواداران بارسلونا که خیلی خوب با من رفتار کردند و تیم ملی آرژانتین که از همه بیشتر دوستش دارم.

به نظرم هرکاری برای پیروزی انجام دادم و با سر بالا و با حس خوشحالی می‌روم. نمی‌دانم در زندگی چه چیز دیگری در انتظارم خواهد بود ولی افرادی هستند که دوستم دارند و بهترین ها را برایم آرزو می‌کنند و ممنون از خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که با من خوب رفتار کردند.

photo_2021-12-15_15-06-34

آگوئرو درباره دوران حضورش در بارسا گفت:

من چیزی که در بارسا تجربه کردم را در جای دیگری تجربه نکردم. مردم اینجا خیلی با تعصب هستند و این کوچک و بزرگ ندارد و این موضوع من را خیلی شگفت‌زده کرد.می‌خواستم به تیم کمک کنم اما این شرایط پیش آمد. برای بارسلونا بهترین‌ها را آرزو می‌کنم شما بازیکنان جوانی دارید که می‌خواهند یاد بگیرند و من از این بابت برای باشگاه خوشحالم.

لحظات اول باخبر شدن از بازنشستگی:

الان خوب هستم ولی طبیعی است که دو هفته اول سخت بود . وقتی اولین آزمایش فیزیکی را در کلینیک دادم پزشکان به من گفتند که احتمالا باید فوتبال را کنار بگذارم. وقتی به من گفتند که قطعا باید کنار بروم چند روز طول کشید تا  آن را هضم کنم. بله روزهای اول سخت بود.

خداحافظی با فوتبال:

این اتفاق برای من در 33 سالگی رخ داد ولی همانطور که گفتم به دوران حرفه‌ای خودم افتخار می‌کنم و خدارا شکر که این اتفاقات (در دوران حرفه‌ای ) برای من رخ دادند .

کمک به تیم:

همیشه می‌خواهید به بردن عناوین بیشتر ادامه دهید اما من برای عناوینی که کسب کرده‌ام خوشحالم و به آن افتخار می‌کنم. به نظرم بهترین کار را برای خودم و باشگاه کردم چون همانطور که می‌دانید بازیکن همیشه بخشی از تیم است و هر کاری که انجام دادم برای کمک به تیم و باشگاه بوده است.

بهترین دوران ورزشی ات:

گل زیبای‌ام به ایندیپندنته. در راسینگ چیز زیادی ندارم اما آن گل در 17 سالگی لحظه ریبایی بود و بعد از آن در اتلتیکو مدرید وقتی اولین گلم را در اروپا زدم خیلی لحظه خاصی بود. برای سیتی گلم به QPR که اولین گل من در لیگ برتر بود و آخرین لحظات خوب هم بازی در تیم ملی بود که کنار هم تیمی‌هایم بودم.

photo_2021-12-15_15-50-16

آینده بدون فوتبال:

خوشبختانه پزشکان علت بیماری من را پیدا کرده‌اند. اکنون می‌توانم لحظات بیشتری را با دوستان بگذرانم. فوتبالیست بودن آسان نیست شما دائم باید تمرین و بازی کنید و به سفر بروید برای همین فوتبالیست‌ها لایق احترام زیادی هستند. من به فوتبال مرتبط خواهم بود و از زندگی بیشتر لذت خواهم برد

چگونه تو را به یاد بیاوریم:

اکنون آرام خواهم بود و برای مدتی هیچکاری نمی‌کنم. من نمی‌توانم بگویم که چطوری من را بیاد بیاورید و ترجیح می‌دهم مردم با توجه به چیزی که لیاقت آن را دارم من را به یاد بیاورند. هر نامی که می‌خواهند بگذارید برای من انتخاب کنند.

وی افزود: فکر می کنم در دوران فوتبالم هر کاری که نیاز بود برای کمک به تیم هایم انجام دادم تا آنها موفق شوند و با سری بالا و خوشحال از فوتبال می روم. الان نمی دانم چه چیزی در انتظارم است و زندگی ام چگونه خواهد شد ولی خانواده و دوستانی دارم که مرا دوست دارند و برایم بهترین ها را می خواهند. باید از روزنامه نگاران و خبرنگاران نیز تشکر کنم چون هرگز با آنها دچار مشکل نشدم. از هواداران باشگاه هایی که برای شان بازی کردم، تشکر می کنم زیرا همیشه حامی و مشوق من بودند. از آنها همیشه خاطراتی خوب برایم به یادگار خواهد ماند.

لاپورتا در کنار آگوئرو

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا در این باره اظهار داشت: کنارت هستم و می بینم که نماینده های دیگر باشگاه هایی که برای شان بازی کرده ای و همچنین سفیر آرژانتین نیز اینجا حضور دارد. حسرت تماشای بازی های بیشتری از تو در بارسا بر دلمان ماند ولی تو تصمیم درستی گرفت زیرا حمایت ما را با خودت داری. تو یک بازیکن درجه یک جهانی بودی و الگویی برای بسیاری از فوتبالیست های جوان.  همیشه از تو به نیکی یاد خواهد شد.

کدخبر: 751681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟