فریبا: چه می‌شود رقبا برای استقلال بازی کنند/ عملکرد یزدانی عالی بود

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص ارزیابی خود از پیروزی استقلال مقابل سپاهان اظهار داشت: در ۲۰ یا ۲۵ دقیقه ابتدایی بازی دو تیم سعی داشتند همدیگر را پرس کنند و به یکدیگر فضا ندهند و به همین دلیل بازی در دقایق نخست نیمه اول بیشتر حالت فیزیکی داشت و با سوت‌های زیاد داور هم از حالت‌عادی خود خارج می‌شد. البته در 15 دقیقه پایانی بازی نیمه اول شاگردان نویدکیا یک یا دو موقعیت برای گلزنی داشتند هر چند که در دقایق پایانی نیمه‌ نخست گردش توپ استقلال بهتر از قبل شد.

وی افزود: در هر بازی یاسین سلمانی حدود سه یا چهار شوت به سمت دروازه حریفان می‌زند و به خوبی نیز سمت چپ استقلال را در بازی با سپاهان بیمه کرده بود، چرا که باید دانست و پذیرفت محمد حسینی بازیکن سپاهان یک بازیکن دریبل‌زن، دونده و سرعتی است اما اگر دقت کرده باشید در بازی شب گذشته حتی نتوانست یک توپ را از آن منطقه رد کند.

*تعویض مطهری درست بود

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: به هر حال وقتی قاعدتأ تیمی با نتیجه یک بر صفر است تیم حریف که عقب و به شکست هم نزدیک است، چاره‌ای ندارد جز اینکه حمله کند تا به گل تساوی برسد. در این حین هم تعویض‌هایی در ترکیب استقلال صورت گرفت که به نظرم ورود ارسلان مطهری توانست کمک بزرگی به آنها کند برای اینکه تا پیش از حضور مطهری، ولسیانی مرتب از کناره‌ها به خط حمله سپاهان اضافه می‌شد اما با این اتفاق دیگر کارآیی خود را از دست داد و در حمله‌ها مشارکت چندانی نداشت.

فریبا ادامه داد: با توجه به اینکه تیم سپاهان در دقایقی واپسین بازی سراپا حمله بود، کادرفنی استقلال تصمیم گرفت که بازیکن دفاعی وارد زمین کند تا از این طریق توپ میدان را در اختیار تیم حریف قرار بدهد و در عوض فضاها را ببندد. البته در این میان هم استقلال، دو موقعیت تک به تک از طریق جعفر سلمانی و ارسلان مطهری نصیبش شد که اگر از آنها استفاده می‌کرد شاید نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد.

*عملکرد سیاوش یزدانی

وی تصریح کرد: سپاهان تیم خوب و پر مهره‌ای است اما با این حال خط دفاع استقلال بی نهایت خوب بود و بدون شک سیاوش یزدانی عملکرد بهتری نسبت به سایر بازیکنان استقلال داشت. به هر حال تیمی که در ده هفته اخیر، تنها دو گل آن هم از روی جریان بازی می‌خورد نشان از عملکرد عالی مدافعان و همچنین تدابیر مناسب کادرفنی استقلال در این امر مهم  دارد. یکی از مُحسنات سه دفاع بازی کردن هم این بود عمق زمین کمتر در اختیار تیم حریف قرار می‌گیرد. همانطور که همگان دیدیدم در بازی شب گذشته بازیکنان دونده سپاهان نتوانستند حرکت چندانی روی دروازه ما هم ایجاد کنند و هم نفوذ داشته باشند. اتفاق مهمی است که استقلال ظرف دو هفته اخیر هم پرسپولیس و هم سپاهان را در جدول پشت سر گذاشته است و صدرنشین لیگ شده است. 

*برد هفته دهم تاثیر زیادی در قهرمان لیگ ندارد

پیشکسوت باشگاه استقلال در پایان درباره اینکه این پیروزی چقدر می‌تواند در ادامه لیگ به آبی‌پوشان کمک کند، توضیح داد: این برد اگرچه برای استقلال تاثیرگذار بود منتهی مراتب اکنون در هفته دهم قرار داریم و این برد نمی‌تواند تاثیر آنچنانی در معرفی قهرمان لیگ داشته باشد. برد خوبی به لحاظ روحی و روانی بود زیرا تیم سپاهان یکی از پر مهره‌ترین و بهترین تیم‌های لیگ امسال است. این سه امتیاز گام بلندی بود و این برد را به هواداران استقلال تبریک می‌گویم. امیدوارم همان‌گونه که‌ ما دو هفته برای چند تیم بازی کردیم‌ آنها هم همین‌گونه‌ برای ما بازی کنند تا قاطعانه بتوانیم صدر جدول را نگه داریم.

کدخبر: 751561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟