عابدزاده با چهره ای که کمتر دیده اید / میلیون ها دلار در فوتبال ایران گم شد !+ عکس

احمدرضا عابدزاده در سال ۱۳۶۹، به تیم استقلال تهران پیوست و وی در همین سال ازدواج کرد و به مقام قهرمانی لیگ فوتبال ایران رسید؛ عابدزاده در همان سال موفق به کسب عنوان قهرمانی (با مهار سه ضربه پنالتی از او برابر کره شمالی در فینال) با تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن شد.

عابدزاده در سال ۱۳۷۰ موفق به کسب قهرمانی جام باشگاه های آسیا با تیم استقلال شد و بعد از پیروزی استقلال در فینال مسابقات برابر لیائونینگ چین، کاندیدای برترین دروازه‌بان آسیا شد و در همان سال موفق به کسب قهرمانی جام باشگاه‌های تهران همراه استقلال شد.

احمدرضا عابدزاده سال ۱۳۷۲ به تیم سپاهان اصفهان و در سال ۱۳۷۳ به تیم پرسپولیس پیوست و تا آخر دوران بازیگری دراین تیم ماند وی در ۷۸ بازی ملی شرکت نموده و مجموعاً ۵۲ گل دریافت کرده‌است که از این جهت رکورد باقی گذاشت. وی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه یکی از ارکان موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی بود.

دوران احمدرضا عابدزاده در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن اتفاق افتاد که با وجود آسیب دیدگی از ناحیهٔ انگشتان دست، با مهار سه ضربه پنالتی در فینال مسابقات در برابر کره شمالی ایران را به قهرمانی آسیا رساند او در طول این مسابقات جمعاً ۲ گل دریافت کرد که هر دو گل نیز از روی نقطه پنالتی وارد دروازه عابدزاده شد. در آن دوره از مسابقات علی پروین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود. پس از درخشش او در این مسابقات بود که عابدزاده عنوان عقاب آسیا لقب گرفت. عابدزاده در بازی‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فوتبال ۹۸ فرانسه در بازی آخر در مقابل استرالیا که در شهر ملبورن و در حضور پرشمار تماشاگران استرالیایی برگزار شد با درخشش فوق‌العاده در بسیاری از لحظات بازی یکی از ارکان اصلی صعود ایران به جام جهانی بود.

5953aa9d-3a35-430f-872d-6966525e6158

در نظرسنجی برنامه نود در سال ۱۳۸۸ وی به عنوان محبوب‌ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

به گزارش رکنا ورزشی ، احمدرضا عابدزاده هنوز محبوبیت فراوانی در بین مردم دارد. بازی های او فراموش نشدنی است و تا مدت ها در ذهن همه باقی می ماند. روزنامه روز ورزش در اوایل دهه 80 تصویری از عابدزاده با موهای تراشیده منتشر کرد و نوشت او خانه نشین شده است. این روزنامه همچنین از گم شدن میلیون ها دلار پول های فوتبال ایران نوشت.

کدخبر: 750651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟