مجیدی و اکبریان دوباره در آبادان

به گزارش رکنا، تیم فوتبال استقلال در حالی فردا (دوشنبه) در ورزشگاه تختی باید به مصاف میزبان خود صنعت نفت آبادان برود که اتفاق غیرمنتظره این بازی قضاوت دوباره محمدرضا اکبریان برای تیم استقلال تهران است.

قضاوت دوباره اکبریان برای این دو تیم، یادآور دیدار جنجالی صنعت نفت و استقلال در هفته بیست و نهم از رقابت‌های لیگ هجدهم است در آن فصل آبی‌پوشان پایتخت که از لحاظ امتیازی فاصله کمی با پرسپولیس داشتند این شانس برای آنها فراهم بود تا در صورت لغزش احتمالی پرسپولیس در هفته پایانی بتوانند با برد در آبادان شانس رسیدن به جام قهرمانی را داشته باشند.

با وجودی که بازی بین دو تیم در نیمه نخست با تساوی بدون گل همراه بود اما در نیمه دوم فرار مهدی قایدی از سمت راست، یک موقعیت خطرناک را برای شاگردان مجیدی ایجاد کرد و این مهاجم ریزنقش بوشهری، روح الله باقری را در موقعیت گلزنی قرار داد که این بازیکن هم موفق به گشودن دروازه تیم حریف شد اما در یک اتفاق عجیب و شگفت‌انگیز، کمک داور آن مسابقه، به اشتباه اعلام کرد توپ قبل از اینکه به قایدی برسد، از خط عبور کرده و این گل در حالت ناسالم به ثمر رسیده است.

این اتفاق و تصمیم جنجالی کمک داور اکبریان به قدری با اعتراض شدید نیمکت‌نشینان استقلال از جمله شخص فرهاد مجیدی مواجه شد. این اعتراضات به قدری شدت گرفت که اکبریان داور مسابقه با دادن یک کارت قرمز فرهاد مجیدی را از کنار زمین اخراج کرد، اگر چه مرور تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که تصمیم تیم داوری اشتباه بوده و قائدی  پیش از عبور توپ از خط زمین، باقری را در موقعیت گلزنی قرار داده است.

آن اتفاق تلخ و نبردن استقلال باعث شد تا دست شاگردان فرهاد مجیدی از رسیدن به جام کوتاه بماند و پرسپولیس به عنوان قهرمانی برسد. البته با وجود این اتفاق اکبریان بعدها در یک مصاحبه تلویزیونی از تیم استقلال عذرخواهی کرد که گل صحیح آنها را به اشتباه مردود اعلام کرده‌اند.

اکنون او بار دیگر این قرعه نصیب او شده است تا دیدار صنعت نفت و استقلال را در آبادان قضاوت کند با توجه به اتفاقات تلخ لیگ هجدهم اکنون تمام فکر اکبریان این شده تا دچار اشتباه خاصی نشود و یک قضاوت بی نقص عیب را از خودش به نمایش بگذارد.

کدخبر: 745101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟