سلیمی: به فوتبال بانوان اهمیت نمی‌دهند/ حاشیه مانع نتیجه گرفتن تراکتور است

به گزارش رکنا، سبا سلیمی اولین لژیونر بانوان فوتبال ایران در کشور آذربایجان بود. وی به تازگی راهی لیگ بانوان ترکیه شد تا حضور در سومین کشور خارجی را طی کند. سبا سلیمی  در گفت‌وگو با رکنا در خصوص آخرین شرایط خود، عدم دعوت به تیم ملی و تیم محبوبش تراکتور به اظهار نظر پرداخت.

*از تیم جدیدتان در لیگ ترکیه بگویید؟

با قرارداد یکساله به تیم «یابپا سامسون» پیوستم. خیلی خوشحالم و برایم غرور آفرین است که هرسال بهتر از سال قبل روند پیشرفت می‌کنم.  انشالله به امید خدا و سلامتی خانوادم که پشتوانه بنده در زمینه فوتبالم هستند تا کشورم بیش از این سربلند باشد.

*از زمان «مریم ایراندوست» به تیم ملی دعوت نمی‌شوید. این موضوع دلیل خاصی دارد؟

بله هر مربی سلیقه خودش را دارد و نمی‌توان در این موضوع بحثی کرد؛ اما انشاالله در آینده خبرهای خوبی در راه است.

*تیم ملی ایران با ایراندوست برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا صعود کرد. نظرتان را در این باره چیست؟

واقعیت این است که به فوتبال بانوان مثل آقایان رسیدگی نمی‌شود؛ اما اگر اندازه نوک سوزن به بانوان توجه کنند جام ملت‌های آسیا که سهل است تیم‌ملی فوتبال بانوان به بالاترین درجات می‌رسد. چون ما دختران ایران قبلاً این قابلیت را در فوتسال ثابت کردیم. در فوتبال هم در ابتدای راه قرار داریم.

*شما همواره اعلام کردید در لیگ برتر آقایان، طرفدار تیم فوتبال تراکتور هستید و نسبت به این موضوع توجه خاصی داشتید. اوضاع امسال تراکتور را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 

ابتدا باید نکته‌ای را بگویم تا بعد به بحث تراکتور برسیم. در دنیای حرفه‌ای فوتبال، اگر راس هرم به صورت درست و سیستمی عمل کند اوضاع درست پیش می‌رود.  حالا اگر مدیریت تراکتور اوضاع را خوب پیش ببرد، صد در صد دامنه این موضوع به کادرفنی و مربیان می‌رسد و در نهایت تا بازیکنان این موضوع ادامه پیدا می‌کند. 

*حالا اما اوضاع تراکتور خیلی خوب نیست در باره چه فکر می‌کنید؟

همانطور که گفتم دامنه حاشیه‌ها به بازیکنان می‌رسد و نمی‌گذارد تیم نتایج دلخواهش را بگیرد. البته نه اینکه مشکلات تراکتور در دیگر تیم‌های ایرانی نباشد همه جا هست.  من به عنوان یک هوادار صحبت می‌کنم و هیچ وقت خودم را در جایگاه سرمربی یا کارشناس نمی‌دانم. همانطور که نقاط ضعف تراکتور را از دیدگاه هواداری گفتم، نقاط مثبت را هم فراموش نمی‌کنم بحث مدیریتی تراکتور 50 درصد هم خوبی داشت از رسیدگی به تیم دریغ نکرد. مشکلات به وجود آمده در دیگر تیم‌ها هم وجود دارد. در نهایت تراکتور، تراکتور است و سریع به پا می‌شود. تغییرات سرمربی برای ما هم جای سوال است. هیچ جای دنیا اینطور نیست که وقتی مربی حضور ندارد، سرمربی بازیکن بگیرد. امیدمان این است که این وضع تراکتور است. امیدوارم اوضاع خوب شود. با این تیم زندگی می‍‌کنیم و روی کیفیت حال ما تاثیر دارد. امیدوارم در سال‌های آتی طوری شود که لیاقتش است.

کدخبر: 744976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
وحید مرادی
آیا این خبر مفید بود؟