ترابیان: خصومت‌ها به تیم ملی ضربه می‌زند + فیلم
حجم ویدیو: 16.23M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

رضا ترابیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی رکنا در خصوص تقابل ایران و سوریه در مرحله مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: بازی تیم ملی از کیفیت بالایی برخوردار بود,به مردم کشورم تبریک می‌گویم برد خیلی با ارزشی به دست آمد؛با این برد راه برای صعود به جام جهانی هموار شد.

*بدون دغدغه به جام جهانی صعود می‌کنیم

وی  در خصوص عملکرد فنی تیم ملی گفت: تیم ملی ایران با سیستم 3-3-4 بازی را شروع کرد، تیم ملی ایران بازی را از همان ابتدا در اختیار گرفت و بازی روان و شناوری به نمایش گذاشتیم و اعتماد به نفس بالایی به نمایش گذاشتند. از سمت راست صادق محرمی، علی قلی زاده و احمد نوراللهی حرکات ترکیبی خوبی به نمایش گذاشتند و از سمت چپ ,احسان حاج صفی و احمد نوراللهی و در بعضی مواقع امید نور افکن حرکات تیمی جذابی را به نمایش گذاشتند.در این بازی عمق خط دفاع حریف را هم به حریف فشار زیادی وارد کردیم.

ترابیان  تصریح کرد: تیم ملی ایران بدون دغدغه و استرس 3 گل به ثمر رساندند و در نیمه دوم اگر دقت ببیشر داشتیم و کمی شانس بیشتری داشتیم گل‌های بیشتری به ثمر می‌رسید؛ اگر این روند در بازی‌های آینده این روند ادامه پیدا کند بدون دغدغه راهی جام جهانی می‌شویم.

*تدارکات بدی تیم ملی

پیشکسوت فوتبال درباره تدارکات و کسب آمادگی بیشتر برای حضور در جام جهانی عنوان کرد: خیلی از تیم‌‌ها خیلی سریع وارد فاز آماده سازی می‌شوند. رقیبان با آمادگی بالا راهی جام جهانی می‌شوند؛ اما متاسفانه همیشه در این زمینه ضعیف عمل می‌کنند و با امکانات و آماده سازی ضعیف وارد مسابقات می‌شویم بعد از جدایی کی روش از تیم ملی، کادر فنی تیم ملی خیلی دیر انتخاب شد. حاصل کار سرمربی پرتغالی سابق تیم برای کشورمان معرفی بازیکنان مستعد بود که پشتوانه خوبی ایجاد شد که هم‌اکنون حاصل کارش در ایران مشهود است.

*افراد جایگاه‌شان را بدانند

وی در ادامه درباره اختلاف طارمی و دراگان اسکوچیچ و راهکار این موضوع، تا فاصله بازی مقابل کره تصریح کرد: کادر فنی و بازیکنان که در بالاترین سطح شاغل هستند باید حرفه‌ای تر عمل کنند و مربیانی که برای این سطح انتخاب می‌شوند و افراد جایگاه‌شان را بشناسند و شخصیت هر دو طرف باید حفظ شود، اگر خصومت یا اختلافی بین بازیکن و مربی تیم ملی به وجود آمده به تیم ملی ایران ضربه می‌زند. هرکسی باید جایگاهش را بشناسد و احترام باید متقابل باشد. تاکید می‌کنم جریانی که پیش آمده به تیم ملی کشورمان لطمه می‌زند و باید هرچه زودتر فدراسیون فوتبال به موضوع ورود کند و با پا درمیانی و گذشت این موضوع حل شود باید اعضا به این درک برسند که حرفه ای عمل کنند و فراموش نکنند که همه برای یک هدف و آن هم برای نام ایران تلاش می‌کنند.

کدخبر: 741365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی
آیا این خبر مفید بود؟