آتش سوزی کوه نیر بویراحمد مهار شد

کوه نیر با ارتفاع 3 هزار و 450 متر از سطح دریاهای آزاد، یکی از کوه های ایران واقع در رشته کوه زاگرس جنوبی است. کوه نیر در استان کهگلیویه و بویراحمد قرار دارد. کوه نیر در فاصله 35 کیلومتری از شهر دهدشت واقع شده است. کوه نیر دومین کوه بلند کهگلیویه و بویراحمد بعد از رشته کوه دنا است. آتش سوزی در کوه نیر از ساعت 20 روز سه شنبه آغاز شد و بامداد امروز امدادگران توانستند این حریق را مهار کنند.

به گزارش رکنا، بی نیاز، بخشدار لوداب از مهار آتش سوزی کوه نیر خبر داد و گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه نیر بویراحمد بعد از ۲۰ ساعت بامداد امروز با کمک نیروهای مردمی، امدادگران، جنگل بانان و محیط بانان مهار شده اما به‌دلیل وزش باد احتمال شعله ور شدن دور از انتظار نیست.

وی دلیل آتش سوزی را عوامل انسانی عنوان کرد و افزود: میزان خسارت هنوز مشخص نیست و بعد از پایش منطقه، کارشناسان برای بررسی میزان خسارت به منطقه اعزام می‌شوند.

بخشدار لوداب گفت: ۴۰ نیروی امدادی برای پایش در منطقه حضور دارند و آتش سوزی مهار و در حال کنترل است.

مدیرکل مدیریت بحران استان هم گفت: بلافاصله پس از اطلاع نیروهای بخش لوداب، نیروهای مردمی، دهیاران و شوراها، نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و استان کهگیلویه و بویراحمد به محل آتش سوزی اعزام شدند.

محمد محمدی با بیان اینکه آتش تحت کنترل نیروهای منابع طبیعی و مردمی است، افزود: از سوی وزارت دفاع هم یک فروند بالگرد از استان خوزستان به استان کهگیلویه بویراحمد اعزام و در فرودگاه یاسوج مستقر شد.

وی ادامه داد: نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، نیروهای مردمی، دهیاران و شوراهای منطقه برای کنترل و مهار آتش سوزی تلاش کردند که از همه آنها قدردانی می کنم.

گفتنی است؛ استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار یعنی حدود ۹۰ درصد آن، اراضی ملی بوده که ۸۷۳ هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد و در واقع ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟