کدام بازیگران پدر و مادر بازیگر داشتند + عکس

به گزارش گروه فرهنگ و هنر رکنا، در این مطلب به تعدادی از بازیگران سینمای ایران اشاره می کنیم که پدر، مادر و یا هردو و یا دیگر اعضای خانواده آن ها در دنیای هنر فعالیت دارند و آن ها هم به این صنعت کشیده شدند.

 

دنیا مدنی

1-دنیا مدنی

دنیا مدنی بازیگر و دختر رویا تیموریان می باشد.

او تاکنون ازدواج نکرده است.

 

ایرج نوذری

2-ایرج نوذری

ایرج نوذری بازیگر تلویزیون و سینما و فرزند زنده یاد منوچهر نوذری مجری، بازیگر و دوبلور است.

ایرج نوذری دارای یک فرزند دختر است.

 

السا فیروزآذر

3-السا فیروزآذر

السا فیروزآذر بازیگر و طراح صحنه است. او را در فیلم های تهمینه میلانی دیده ایم. جالب است بدانید تهمینه میلانی خاله السا فیروزآذر است.

 

باران کوثری

4- باران کوثری

جهانگیر کوثری گزارشگر فوتبال با رخشان بنی اعتماد کارگردان ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام باران کوثری است که او هم در سینما، تلویزیون و تئاتر به ایفای نقش می پردازد.

 

پندار اکبری

4-پندار اکبری

عبدالرضا اکبری بازیگر، دو پسر به نام های پندار و عرفان دارد. پندار اکبری نیز به ادامه راه و حرفه پدرش یعنی بازیگری پرداخته است و تازه ترین سریالی که او در آن به ایفای نقش پرداخته ، سریال «گاندو» است.

 

برومند

5- خواهران برومند

مرضیه برومند خالق شهرموش ها و زی زی گوگولو و خواهر احترام برومند مادر لیلی رشیدی و همسر زنده یاد داوود رشیدی است که اوهم تجربه بازی در آثار نمایشی دارد. دو خواهر دیگر احترام و مرضیه برومند راضیه و طاهره هستند.

 

پگاه آهنگرانی

6-پگاه آهنگرانی

منیژه حکمت کارگردان سینمای ایران مادر پگاه آهنگرانی است. پگاه آهنگرانی اولین تجربه بازی خود را در فیلم دختری با کفش های کتانی بدست آورد.

پولاد کیمیایی

6-پولاد کیمیایی

پولاد کیمیایی بازیگر فرزند کارگردان مطرح سینما ایران مسعود کیمیایی است. او سال گذشته اولین فیلم خود با نام معکوس  را کارگردانی کرد.

 

برزو ارجمند

بهار ارجمند

 

7- برزو و بهار ارجمند

زنده یاد انوشیروان ارجمند دو فرزند به نام های بهار و برزو دارد. بهار و برزو ارجمند همانند پدر خود که بازیگر بود آن ها هم به این حرفه روی آوردند.

جالب است بدانید انوشیروان ارجمند برادر داریوش ارجمند است.

برزو ارجمند ازدواج کرده است و صاحب یک فرزند پسر است.

 

داریوش ارجمند

8- امیریل ارجمند

داریوش ارجمند برادر زنده یاد انوشیروان ارجمند است. یکی از فرزندان داریوش ارجمند امیریل نام دارد و وی بازیگر است. امیریل ارجمند با یاسمینا باهر بازیگر ازدواج کرده است و این زوج به تازگی صاحب یک فرزند پسر شدند.

 

بیژن بنفشه خواه

9- بیژن بنفشه خواه

پدرش رضا بنفشه خواه نیز از بازیگران قدیمی میباشد و مادرش خانم نیکی زاده رهبر دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است.دو برادر به نام های هژیر و پژمان دارد که اولی از او بزرگتر و دومی کوچکتر است.عموی او محمود بنفشه خواه نیز بازیگر می باشد.همیشه قدردان زحمات پدر و مادرش است.
پدرش فوق العاده حساس و زودرنج است، اما خودش با پدر از این بابت کمی تا قسمتی فرق دارد.

 

ثریا قاسمی

10- ثریا قاسمی
ثریا قاسمی بازیگر سنما و تلویزیون سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. وی دختر زنده یاد حمیده خیرآبادی بازیگر مطرح ایران است.
 
 
شریفی نیا
 

 11- شریفی نیاها + حاجیان

آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا یکی از زوج هایی هستند که فرزندانشان هم راه آنان را دنبال کردند. مهراوه و ملیکا شریفی نیا هم وارد حرفه پدر و مادر خود شدند.

 

نیکی مظفری

12- نیکی مظفری

نیکی مظفری در یکی از روزهای شهریور سال ۱۳۶۶ در تهران به دنیا آمد. او تک دختر مجید مظفری بازیگر شناخته شده ایرانی می باشد. مادرش در سال ۱۳۸۴ به علت بیماری فوت کرده است.

تحصیلاتش را تا مقطع فوق دیپلم معماری ادامه داده اما تجربی خوانده و علاقه داشته که داروساز شود و در نهایت بازیگر شد!!!

 

نورا هاشمی

 
13- نورا هاشمی
نورا هاشمی (زاده ۱۳۶۲)، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. وی دختر دو بازیگر سرشناس ایران یعنی مهدی هاشمی و گلاب آدینه، همسر سیاوش اسعدی کارگردان سینما است. او در کنار پدر و مادری هنرمند رشد یافت و اولین بار فعالیت حرفه‌ای خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۱ با فیلم دوشیزه آغاز کرد.
این بازیگر و همسرش صاحب یک پسر به نام اوستا هستند.
 
مهسا طهماسبی

14- مهسا طهماسبی

مهسا طهماسبی آبان ۱۳۷۲ در کرج متولد شد او در رشته تئاتر دانشگاه تهران با گرایش عروسکی کرده است. مهسا طهماسبی اولین تجربه بازیگری اش را در سریال دیوار به دیوار کسب کرده است. مهسا طهماسبی برادر زاده مائده طهماسبی بازیگر شناخته شده تلویزیون است و فرهاد آئیش شوهر عمه اش می باشد.

 

ماهور الوند

ماهور-الوند-و-عمویش

15- ماهور الوند

ماهور الوند دختر کارگردان مطرح سینما و تلویزیون سیروس مقدم و برادرزاده زنده یاد خشایار الوند فیلمنامه نویس بود.

 

دارا حیایی

16- دارا حیایی

امین حیایی بازیگر و سوپراستار سینما ایران از همسر اول خود صاحب یک پسر به نام دارا است که او هم چندسالی است وارد عرصه بازیگری شده است.

 

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی

17- لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در نهم مهر 1351 به دنیا آمد. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، و مادرش زری خوشکام، هنرپیشه سینما، بود. همسر علی مصفا کارگردان و بازیگر سینما است این زوج دو فرزند به نام های عسل و مانی هستند.

 

سام قریبیان

18- سام قریبیان

پدرش فرامرز قریبیان از بازیگران و کارگردانان سینما و تلویزیون است و مادرش مینا خیامی طراح لباس بوده و در نیویورک درس طراحی لباس خوانده است. طراحی لباس فیلم گناهکاران را هم ایشان انجام داده اند. سام یک برادر بزرگتر به نام بهزاد دارد که در آمریکا زندگی می کند و حرفه اش هم هیچ ربطی به سینما ندارد. یکی از شغل هایش طراحی موتورهای B.M.W است.

 

ستاره پسیانی

19- ستاره پسیانی

ستاره پسیانی متولد ۱۷ شهریورماه سال ۱۳۶۴ در تهران اسـت. او دریک خانواده کاملا هنری متولد شده اسـت. بـه خاطر شغل هنری پدر و مادرش بود کـه باعث گردید بازیگری را در همان ابتدای زندگی خود تجربه کند. ستاره پسیانی با حضور دو مربی کار کشته و حرفه ای «پدر و مادرش» توانست اصول صحیح حرفه بازیگری را یاد بگیرد ودر عرصه سینما و تلویزیون بدرخشد. ی یک برادر بنام خسرو دارد و دختر آتیلا پسیانی بازیگر و فاطمه نقوی بازیگر اسـت.

 

سحر جعفری جوزانی

20- سحر جعفری جوزانی

سحر جعفری جوزانی، در سال 1357 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا آمریکا متولد شد و تا سن 5 سالگی ساکن آنجا بود.  او دختر مسعود جعفری جوزانی زاده ملایر(نویسنده و کارگردان) و مادرش آمریکایی است و فتح الله جعفری جوزانی عموی او است.

 

مونا فرجاد

21- مونا و مارال فرجاد

مارال فرجاد دختر جلیل فرجاد که از بازیگران پیکسوت سینما است می باشد. خواهر مارال فرجاد نیز مونا فرجاد است که دو سال از او کوچکتر است و او هم از بازیگران سینما و تلویزیون می باشد.

 

سعید سهیلی

 

22- سعید و سینا سهیلی

سینا سهیلی با نام هنری سینا مهراد در ۱۲ آذرماه سال ۱۳۷۰ در شهر تهران در یک خانواده پنج نفره و هنرمند متولد  است او فرزند کارگردان مشهور کشورمان سعید سهیلی است و یک برادر به اسم ساعد سهیلی و یک خواهر به اسم صبا سهیلی دارد. جالب است بدانید هر سه فرزند سعید سهیلی به کار بازیگری مشغول هستند.

 

شقایق فراهانی

23- شقایق فراهانی

خواهری بنام گلشیفته و یک برادر بنام آذرخش دارد پدرش بهزاد فراهانی و مادرش فهیمه رحیم نیا از بازیگران پیشکسوت می باشد.

این بازیگر یک فرزند به نام سام دارد.
 
لیلی رشیدی
24- لیلی رشیدی

وی فرزند زنده یاد داوود رشیدی و احترا برومند و همچنین خواهرزاده مرضیه برومند  است. نیما بانکی بازیگر و کارگردان تبلیغاتی، همسر سابق لیلی رشیدی بود. او یک فرزند پسر به نام سینا دارد. وی فارغ‌التحصیل مترجمی زبان فرانسه است. لیلا حاتمی یکی از دوستان صمیمی لیلی رشیدی است.

لیلی رشیدی فعالیت اصلی خود در سینما را با فیلم «دلشدگان» ساخته «علی حاتمی» آغاز نمود. او در زمان ساخت این فیلم تنها ۱۸ سال داشت.

 

کمند امیر سلیمانی

25- کمند و سپند امیرسلیمانی

کمند امیرسلیمانی در سال 1352 در تهران متولد شد. کمند خواهر سپند و دختر سعید امیرسلیمانی از بازیگران سینما و تلویزیون است.

 

غزل شاکری

 26- غزل شاکری

اولین پروژه تهیه کنندگی فرشته طائرپور در سینما در سال 67، دختر کوچک او را صاحب شهرت زیادی کرد. غزل شاکری، بازیگر اصلی فیلم سینمای کودکانه گلنار بود. فیلمی که هنوز هم در بازپخش ها مورد توجه کودکان قرار می گیرد. شاکری بعد از گلنار، 17 سال دیگر جلوی دوربین نرفت و با فیلمی به تهیه کنندگی مادرش به سینما برگشت. 4 سال بعد از «وقتی همه خواب بودند» غزل شاکری بالاخره صاحب یک نقش جدی شد. نقش اصلی «آینه های روبرو» فیلم که این بار طائرپور به عنوان نویسنده در آن حضور داشت.
 
 
کدخبر: 567078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟