بختاری: کسری 300 میلیون متر مکعبی مخازن سدهای تهران / سالانه 150 میلیارد متر مکعب بیش از مقدار مجاز از منابع زیرزمینی تهران برداشت می کنیم + فیلم
حجم ویدیو: 20.31M | مدت زمان ویدیو: 00:02:46

به گزارش رکنا، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران، ضمن ارائه گزارش درباره آخرین وضعیت تامین آب و تکمیل شبکه فاضلاب تهران، پاسخگوی سوالات و تذکرات اعضای شورای شهر شد.

بختیاری در این جلسه با بیان اینکه سال آبی گذشته بدترین سال آبی کشور طی ۵۰ سال قبل بود، گفت: شهر تهران حدود ۱۷ درصد آب شرب کل کشور را مصرف می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب منابع آب زیر زمینی تهران است و استان تهران سالیانه بیش از ۱۵۰ میلیون مکعب از آب زیر زمینی اضافه برداشت می کند و سال آبی گذشته بدترین سال طی ۵۰ سال گذشته در کشور و تهران داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال یک ساعت قطعی آب ناشی از کمبود آب نداشتیم، اظهار کرد: امیدواریم مصرف آب در تهران با تنش رو به رو نشود و برنامه‌ریزی‌ها را به گونه‌ای پیش می بریم که تا پایان سال تهران با مشکل کمبود آب روبرو نشود.

فرونشست زمین در مناطق جنوبی استان تهران

بختیاری با اشاره به این که در شرایط نرمال ۷۰ درصد از منابع آب سطحی استفاده می شود، گفت: فرونشست زمین در مناطق جنوبی استان داریم و امکان برداشت از آب زیر زمینی نداریم. در سال ۹۷، حدود ۳۰ سانتی متر فرونشست در استان داشتیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر مخازن شهر تهران ۴۵۲ میلیون مترمکعب آب دارد که در سال گذشته این رقم ۷۵۱ میلیون مترمکعب بوده و ۳۰۰ میلیون متر مکعب کسری مخازن را داریم.

وی با اشاره به آمار وضعیت آبی استان تهران مطرح کرد و گفت: سالانه بیش از ۱۵۰ میلیارد مترمکعب بیش از میزان مجاز از منابع آب زیرزمینی تهران برداشت می‌کنیم.‌ سال آبی گذشته بدترین سال در ۵۰ سال اخیر بود و در تهران ۳۷ درصد کاهش بارندگی و ۳۰۰ میلیون مترمکعب کمبود در مخازن داشتیم.

بختیاری با تاکید بر این که مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند، اظهار داشت: به رقم کاهش نزولات و افزایش دما اما برای اولین بار در تاریخ آب شهر تهران به دلیل فرهنگ‌سازی شاهد کاهش 0.3 درصدی مصرف آب شرب شهروندان تهرانی بودیم که بی‌سابقه است چرا که هر ساله این رقم افزایش می‌یافت.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹۰ میلیون متر مکعب مصرف آب سال جاری بوده که در سال گذشته این رقم ۶۹۲ میلیون مترمکعب بوده است.

کدخبر: 729071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟