عکس پاییزی خانم بازیگر جوان

هلیا امامی متولد 21 مرداد 1368 در تهران است. هلیا امامی بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.هلیا امامی دوره دیده بازیگری از کشور هلند می باشد و از بازیگران زن چشم رنگی است. هلیا امامی در مدلینگ هم فعالیت می کند. هلیا امامی اولین بار با سریال لژیونر شناخته شد.

هلیا امامی

وی پس از چندین سال ایفای نقش در تئاتر، بازیگری در ۲ تله فیلم بنام‌های “غزل و بزرگراه سینمایی شیرین” و “ساکن کلبه چوبی” راکه بـه کارگردانی داوود توحید پرست و حسین لیالستانی بود، تجربه کرد. هلیا امامی برای نخستین بار در ۲۴ سالگی پا بـه عرصه سینما گذاشت.

او با بازی در فیلم سینمایی “تقدیر نهایی” کـه درسال ۹۲ و بـه کارگردانی محسن توکلی ساخته شد، بازی درکنار هنرمندان مطرحی چون، پوریا پورسرخ، شاهرخ استخری، بهنوش بختیاری و رضا رویگری را تجربه کرد. هلیا امامی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد اسـت. عکس‌های منتشر شده از هلیا درکنار برادرش این ابهام را بوجود آورده بود کـه هلیا امامی ازدواج کرده اسـت.

هلیا امامی بـه مسافرت‌های بیرون از کشور علاقه‌ دارد و تاکنون بـه کشور‌هایی از جمله فرانسه و اسپانیا سفر کرده اسـت. او درکنار فعالیت حرفه‌ای خود یعنی بازیگری، حرفه مدلینگ را نیز دنبال می کند. هلیا امامی از طرفداران پر و پا قرص تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا اسـت تا جاییکه در یکی از بازی‌های این تیم بـه استادیوم نیوکمپ رفت.

فیلم های هلیا امامی

هلیا امامی تاکنون در ۶ اثر سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده اسـت.

داش آکل «محمد عرب – ۱۳۹۶»

دوربین «محسن توکلی – ۱۳۹۲»

سکه «حسن حج گذار – ۱۳۹۳»

قرار بعدی همانجا «محسن توکلی – ۱۳۹۲»

آثار تلویزیونی هلیا امامی

از یادها رفته «بهرام بهرامیان – ۱۳۹۶»

لژیونر «مسعود آب پرور – ۱۳۹۶»

هلیا امامی در سریال از یادها رفته

بازی در سریال “از یاد‌ها رفته” دومین کار تاریخی هلیا امامی پس از بازی در فیلم سینمایی “داش آکل” اسـت. آشنایی هلیا امامی با بهرام بهرامیان، کارگردان سریال از یاد‌ها رفته، بـه چندین سال قبل بر میگردد، زمانیکه هلیا برای یک تست بازیگری نزد بهرام بهرامیان میرود.

هرچند در آن زمان همکاری بین این دو شکل نمیگیرد، ولی درسال ۹۶ و هم زمان با ساخت “از یاد‌ها رفته”، هلیا امامی بعنوان نقش اول زن دراین سریال و برای ایفای نقش “مهربانو” انتخاب می شود. بـه گفته خودش، بار سریال “از یادها رفته” بر دوش اوست و امیدوار اسـت کـه این مجموعه مورد توجه عموم واقع شود.

او میگوید کـه استرس دیده شدن اینکار را از روز اول ساخت آن داشته ودر هیچ قسمت آن کار ساده‌ای را روبروی خود نداشته اسـت. هلیا امامی بـه غیر از بازی در سریال “از یادها رفته” بعنوان نقش اول، تجربه بازی در “لژیونر” را نیز در کارنامه خود دارد کـه در آن سریال نیز یکی از نقش های اصلی را عهده دار بود. او در “لژیونر” نیز درکنار هنرمندانی چون محمدرضا شریفی نیا، حسن پور شیرازی بـه ایفای نقش پرداخت.

خانم بازیگر به شدت طرفدار تیم بارسلونا است و در یکی از بازیگری این تیم از نزدیک تیم محبوب خود را با حضور در استادیوم تشویق کرده است.

در سال 1388 وقتی 20 ساله بود در کلاس های مرحوم حمید سمندریان ثبت نام کرد سپس تا مدت ها در تئاتر اتود زد و یاد گرفت.

در نهایت سال 1389 توسط استاد سمندریان به چیستا یثربی معرفی شد و با نمایش «اتاق تاریک» وی اولین بار در جشنواره تئاتر شهر کنار سوسن پرور بروی صحنه رفت.

هلیا امامی

منبع:دلگرم

کدخبر: 764148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟