دعوت از رئیسی برای شرکت در اجلاس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل

به گزارش رکنا، 26 اجلاس آب و هوایی سازمان ملل (COP26) قرار است در فاصله 31 اکتبر تا 12 نوامبر سال جاری میلادی (برابر با 9 آبان تا 21 آبان 1400) در شهر گلاسگوی اسکاتلند برگزار شود. نشست سران هم در تاریخ 10 و 11 آبان ماه خواهد بود.

این کنفرانس در چارچوب دستور کار سازمان ملل و به میزبانی مشترک بریتانیا و ایتالیا و در شهر گلاسگو برگزار خواهد شد. سران و روسای تعداد زیادی از کشورها برای حضور‌ در این اجلاس دعوت شده اند که تا به امروز بیش از هفتاد رییس جمهور، نخست وزیر و مقام عالی رتبه حضور خود را قطعی کرده اند که با توجه به فرصت باقیمانده تا برگزاری این نشست این تعداد افزایش خواهد یافت.

سران کشورهای جهان از فرصت حضور در این نوع نشستها برای طرح دیدگاههای خود در خصوص موضوع تغییرات آب و هوایی استفاده کرده و همزمان با توجه به فرصت مناسب به وجود آمده ملاقات‌های متعددی در حاشیه این نوع اجلاس ها را با همتایان خود خواهند داشت.

نشست مذکور که قرار بود در آذرماه ١٣٩٩ برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به آبان 1400 موکول شد.

در این میان بر اساس اخبار واصله، از آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران نیز برای شرکت در این اجلاس رسما دعوت به عمل آمده است. با توجه به اینکه این کنفرانس در فاصله زمانی نسبتا کوتاهی پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم برگزار خواهد شد، سئوالی که مطرح است این است که آیا جمهوری اسلامی ایران در این نشست در سطح رئیس جمهور جدید شرکت خواهد کرد یا نه؟ و اینکه آیا اسکاتلند جزو اولین سفرهای خارجی آیت‌الله رئیسی خواهد بود یا نه.

پیش از این روسای جمهور وقت ایران در سال 1388 در کپنهاگ، در سال 1393 در نیویورک و معاون رئیس جمهور کشورمان در سال 1394 در پاریس از جمله شرکت کنندگان در نشست‌های قبلی بوده اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
منبع:تسنیم

کدخبر: 699293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟