مدرسی یزدی: رد صلاحیت لاریجانی در انتخابات 1400 استقلال شورای نگهبان را ثابت می کند

انتخابات 1400 / روز سه شنبه ستاد انتخابات کشور اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که در این فهرست، نام علی لاریجانی ، رئیس پیشین مجلس قرار نگرفته بود.

به گزارش رکنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی که خود عضو شورای نگهبان است، بعد از رد صلاحیت برادرش در یک رشته توئیت نسبت به موضع این شورا در بررسی صلاحیت ها اعتراض کرد.

آیت الله سید محمد رضا مدرسی یزدی ، عضو فقیه شورای نگهبان اما در واکنش به این توئیت های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک برنامه تلوزیونی گفت: بهتر بود این پیام ها در فضای مجازی منتشر نمی شد؛ چراکه به هر حال، شورای نگهبان یک مرجع قانونی است و آنچه را که طبق قانون انجام داده است، باید مطابق آن عمل شود. کما این که دیده ام کاندیدای مورد نظر این عضو شورا نیز خودش گفته است که ما تسلیم قانون هستیم و این رفتار جای تشکر دارد. ایشان هم اگر همین حرف را در دنباله توئیت خود زده بودند، خیلی بهتر بود.

وی تصریح کرد: یک نکته مهمی وجود دارد که برخی افراد نمی خواهند ببینند یا بشنود یا نشر پیدا کند که رد صلاحیت برادر یکی از اعضا، خود نشانه ای محکم بر آن است که شورای نگهبان، محکم، باصلابت، مستقل و بدون هیچ گونه وابستگی، آنچه را که طبق قانون، می فهمد، عمل می کند.

مدرسی یزدی ادامه داد: همین شخصی که برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان احراز نشد، سابقه زیادی در طول جمهوری اسلامی دارد و چند دوره ریاست مجلس را برعهده داشته و برادر ایشان هم به مدت 10 سال رئیس قوه قضاییه بوده و هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جزو اعضای شورای نگهبان است، ولی بازهم ما احراز صلاحیت نکردیم.

وی با اشاره به دفاع آملی لاریجانی از علی لاریجانی در جلسه بررسی صلاحیت او در شورای نگهبان عنوان کرد: ایشان با آخرین توان خود دفاع کردند، اما اکثریت شورای نگهبان به نظر دیگری رسیدند و کاملا آزاد و مستقل این مساله را اعلام کردند و همین مساله استقلال و عظمت شورا را ثابت می کند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟